مشخصات تالیسمان ۲۰۱۷
پست شده در دسته‌بندی نشده

مشخصات تالیسمان ۲۰۱۷

تالیسمان ۲۰۱۷ هم در انواع سدان و هم استیشن واگن، جان تازه‌ای به مدل میان رده Talisman بخشیده است. با مجموعه‌ای از تجهیزات جدید، ایمنی و راحتی بیشتری به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این شاهکار خودرو سازی فرانسوی از هر لحاظ رقبای خود شامل: هوندا آکورد، تویوتا کمری و فولکس واگن پاسات را به چالش می‌کشد.

بررسی تالیسمان ۲۰۱۷

رنو اکنون به طور رسمی یکی از زیباترین سدان‌ها را در بازار به نام تالیسمان دارد که جانشین مدل‌های لاگونا و لتیتود می‌باشد. شکل سه‌بعدی بسیار جذاب به همراه ویژگی‌ها و جزئیات ذوق‌آور این خودرو، بطور واضح از بهترین اتومبیل‌های آلمانی در این کلاس، الهام گرفته شده است.

ماشین تالیسمان 2017 به طور کلی فضای داخلی دلپذیر با ظاهر خوب دارد اما کیفیت ساخت بهترین مدل‌های این کلاس را ندارد. البته بخشی از این کسری از طریق ویژگی‌های سواری و هندلینگ عالی آن جبران می‌شود. این اتومبیل به هیچ وجه یک ماشین اسپرت نیست، اما به عنوان یک خودروی سریع در سفر عالی عمل می‌کند.

طراحی ظاهری رنو تالیسمان ۲۰۱۷

طراحی ظاهری

اولین نکته‌ای که در مورد رنو تالیسمان 2017 جلب توجه می‌کند، طراحی قدرتمند و در عین حال نه چندان تهاجمی آن می‌باشد. جلو پنجره براق با چراغ‌های روشنایی روز C شکل براق (DRLs) و چراغ های جلوی LED Pure Vision متمایزتر شده است.

تالیسمان ۲۰۱۷ در حالتی که فرم مناسبی داشته باشد، با ادوات زیبای کروم و مجموعه قابل توجهی از چرخ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی پوشیده شده که نه تنها ارزش زیبایی شناسی دارند، بلکه کمک شایانی در پیچ ها می‌کنند.

طراحی داخلی

کابین تالیسمان 2017 بسیار جادار است. حتی برای یک فرد با قد و هیکل درشت، این سدان فرانسوی هم در جلو و هم در عقب، فضای زیادی برای سر و پا ارائه می‌دهد. از نظر فضای صندوق نیز با ۶۰۰ لیتر حجم، عملکردی به مراتب بهتر از رقبای خود دارد.

حس کلی داشبورد، صندلی‌ها و پنل درها مناسب است و نشان دهنده جایگاه بالای تالیسمان می‌باشد (با پراخت مبلغ اضافی امکان نصب تزئینات چوبی روی داشبورد نیز وجود دارد). با اینکه ارتفاع این خودرو زیاد است اما می توان به راحتی از طریق صندلی‌های برقی آن را تغییر داد.

آپشن های تالیسمان 2017

رنو توجه خاصی به این داشته است که کنترل‌ها و سیستم سرگرمی تالیسمان را نسبت به استفاده آسان طراحی کند. سیستم صوتی BOSE یک قابلیت عالی است و توسط یک تبلت 8.7 اینچی R-Link 2 کنترل می‌شود. بی‌صدایی کابین نیز ارزش برجسته‌سازی را دارد، زیرا واقعاً تجربه کلی ارائه شده توسط این سدان فرانسوی را بهبود می‌بخشد.

کیفیت تاچ‌اسکرین عالی است و هیچ تاخیری ندارد و امکان گردش آسان در منوهای مختلف را فراهم می‌کند. تبلت R-Link2 با یکپارچه سازی کنترل‌های بسیاری را در خود جای داده است و برای مدیریت همه چیز از صندلی‌های تهویه‌دار و گزینه‌های ماساژ تا حالت‌های رانندگی مختلف استفاده می‌شود. عدم وجود کنترل‌های معمولی AC و جایگزینی آن‌ها با سیستم لمسی، چیزی است که ممکن است یکم زمان ببرد تا عادت کنید.

برای کسانی که عاشق لمس اضافی هستند، تالیسمان با سیستم هوشمند Smart Card Intelligent Hands-Free خودنمایی می‌کند. کلید هوشمند که با پوششی لوکس از کروم و به رنگ سفید طراحی شده، کابین را روشن کرده و خودرو را برای ورود شما حاضر می نماید.

رانندگی

از لحاظ عملکرد، تالیسمان ۲۰۱۷ نیز همانند تالیسمان 2018 این توانایی را دارد که با تغییر بین حالت‌های رانندگی (کامفورت، اکو، اسپرت، خنثی و سفارشی)، شما را با ویژگی‌های مختلفی که اتخاذ می‌نماید، شگفت‌ زده کند. به طور مثال: حالت کامفورت فرمان و تعلیق را نرم کرده و ویژگی ماساژور صندلی‌ها و… را فعال می‌کند.

اگرچه رنو امکان ایجاد حالت رانندگی سفارشی با نقشه‌های جداگانه برای فرمان، تعلیق و جعبه دنده را فراهم می‌کند، اما حالت اسپرت بسیار جالب است. با بهبود پاسخ دریچه گاز، فرمان پذیری اسپرت‌تر و کاهش چرخش بدنه، همراه با گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه، مسلما تالیسمان جذاب‌ترین خودرو در این بخش می‌باشد.

برخلاف محصولات استاندارد در خط تولید رنو، موتور TCe تالیسمان 2017 توسط شرکت رنو طراحی شده و از تخصص ساخت موتور رنو در فرمول ۱ بهره می برد، چیزی که در ظاهر Talisman مشهود است.

ایمنی

رنو تالیسمان 2017 مجموعه‌ای از ویژگی‌های ایمنی جدید و سیستم‌های کمک راننده را معرفی می‌کند. این‌ها شامل دستیار بزرگراه و ترافیک است که می‌تواند کنترل کامل خودرو را در جاده‌های مشخص شده، کنترل شتاب، ترمز و فرمان به طور مستقل به دست بگیرد.

از آپشن های رنو تالیسمان در بخش ایمنی همچنین یک سیستم هشدار ترافیک متقابل عقب، یک دستیار ترمز اضطراری پیشرفته مجهز به تشخیص عابر پیاده، یک هشدار خروج از خط و یک هشدار خروج از خط با دخالت فرمان وجود دارد. رادار نقطه کور نیز یکی دیگر از این موراد است. رنو اکنون فرمان چهار چرخ اختیاری را با دمپرهای تطبیقی برای بهبود راحتی سواری ترکیب می‌کند.

ضمناً رنو تالیسمان در طی تست‌های تصادفی که توسط Euro NCAP انجام شده، امتیاز امنیتی پنج ستاره را به خود اختصاص داده است. هیچ یک از آزمون‌های تصادف نشانی از بار معنی‌دار بر روی بخش‌های بدنی مدل‌های آزمایشی نداشت، بنابراین ساختار آن به عنوان بسیار محکم ارزیابی شد.

مشخصات فنی رنو تالیسمان 2017

رنو محدوده موتور را به روز کرده است تا ضمن حفظ واحدهای آشنای خود، با استانداردهای آلایندگی همخوانی داشته باشد. موتور بنزینی این خودرو یک نمونه ۱.۳ لیتری با قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر است که با گیربکس هفت سرعته دو کلاچه جفت می‌شود. موتور ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربو ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. کوچک‌ترین گزینه دیزلی، پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۷ لیتری با توان خروجی ۱۲۰ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر یا ۱۵۰ اسب بخار و ۳۴۰ نیوتن متر است. پیشرانه دو لیتری با قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر یا ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر در دسترس می‌باشد.

قیمت تالیسمان ۲۰۱۷

در حالی که رنو قیمت‌های تالیسمان را تعدیل کرده، طیف انواع تجهیزات را نیز گسترش داده است. تلیسمان پیش از فیس لیفت تنها در نسخه های Limited  و Initiale Paris موجود بود. اکنون شامل: Zen، Intens و Initiale Paris می‌شود.

در نسخه پایه Zen رنو تالیسمان 2017 گرندتور استیشن واگن با موتور 160 اسب بخاری توربو بنزینی، شروع قسمت از 34200 یورو می‌باشد. با همان موتور بنزینی TCe-160، نسخه Intens این سدان از 36250 یورو و نسخه گرند تور 1000 یورو اضافی هزینه دارد. تجهیزات برتر در سری Initiale Paris یافت می‌شوند.

قیمت تالیسمان ۲۰۱۷ e3 در ایران برابر با  3,200,000,000 تومان و قیمت تالیسمان ۲۰۱۷ e2 نیز 3,050,000,000 تومان است.

سخن پایانی

به طور خلاصه، رنو تالیسمان ۲۰۱۷ از هندلینگ خوب، فناوری پیشرفته و ویژگی‌های ایمنی پیشرفته‌ای برخوردار است. تالیسمان با طیف گسترده‌تری از گزینه‌ها و ارتباطات بهبود یافته و قصد دارد مشتریانی را جذب کند که به دنبال راحتی، ایمنی در خودروی سدان یا استیشن سایز متوسط خود هستند. تعهد رنو به اصلاح این مدل، آن را به انتخابی جذاب در این بخش رقابتی تبدیل می‌نماید.

منبع: yallamotor

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *