بررسی آپشن های تالیسمان
پست شده در دسته‌بندی نشده

بررسی آپشن های تالیسمان

آپشن‌ های تالیسمان تعبیه شده از طرف کمپانی رنو، رانندگی با این اتومبیل جذاب را بسیار دلپذیر می‌کند. تالیسمان از امکانات و تجهیزات به روز دنیای فناوری بهره‌مند است به‌طوری که حتی تعدادی از آپشن های آن بیشتر از برخی مدل‌های بنز و BMW می‌باشد.

طراحی داخلی و خارجی زیبا و شیک، امکانات رفاهی، ایمنی و امنیتی، کمکی راننده و بهره‌مندی از تکنولوژی‌های روز در کنار قیمت اقتصادی رنو تالیسمان، آن را به یکی از گزینه‌های ایده آل مبدل می‌کند.

در این مقاله از سایت رنو صفری به همراهی هم به بررسی امکانات و آپشن های تالیسمان خواهیم پرداخت.

آپشن های تالیسمان

آپشن‌ های تالیسمان

رنو تالیسمان از لحاظ برخورداری از تجهیزات و آپشن های مختلف بسیار غنی می‌باشد. طبیعتاً هر چه مدل خودرو تالیسمان شما بالاتر باشد از امکانات و آپشن های بیشتر نیز بهره می‌برد.

برای مثال آپشن های تالیسمان 2018 در مقایسه با آپشن های رنو تالیسمان 2017 تفاوت‌هایی دارد. یا در نسخه فیس لیفت رنو تالیسمان در سال 2020 یکسری آپشن های مازاد بر مدل‌های قبلی قرار داده شده است.

ویژگی‌ها و آپشن های ماشین تالیسمان در چند بخش زیر خلاصه می‌شود که در ادامه هر یک را به تفکیک شرح خواهیم داد.

  • MULTI-SENSE
  • رفاهی و راحتی
  • چند رسانه ای
  • تکنولوژی
  • ایمنی و امنیت

آپشن‌ های MULTI-SENSE رنو تالیسمان

سیستم MULTI-SENSE رنو تالیسمان باعث می‌شود بتوانید هر جز از کنترل خودرو را تغییر دهید. این قابلیت مانند داشتن چندین خودرو در یک خودرو است و رانندگی منحصربه‌فرد و لذت بخشی را رقم می‌زند.

حالت‌ اسپرت رانندگی

حالت‌های مختلف رانندگی

از آپشن های ماشین رنو تالیسمان امکان تنظیم چند حالته برای رانندگی است. تالیسمان از پنج حالت (راحت)Comfort، (اسپرت) Sport، (اقتصادی) Eco، (خنثی) Neutral و Custom (سفارشی) بهره می‌برد.

  • در حالت Comfort سیستم تعلیق انعطاف پذیری بیشتری دارد، در واقع کمک فنرها نرم‌تر عمل می‌کند. ماساژور صندلی به طور کامل فعال می‌شود و فرمان خودرو نیز نرم‌تر است. ضریب دنده‌ها تغییر می‌کند. قدرت ماشین روی حالت نرمال قرار می‌گیرد. روشنایی داخل کابین خودرو به رنگ آبی تغییر می‌کند.
  • وقتی حالت رانندگی اسپرت را انتخاب کنید، قدرت موتور ماشین افزایش می‌یابد و صدای آن تغییر کرده و بَم می‌شود. هندلینگ بهتری خواهید داشت. سیستم 4CONTROL نیز فعال می‌شود. دنده‌ها برای شتاب گرفتن تیزتر عمل می‌کنند. ماساژور صندلی‌ها خاموش می‌شود. سیستم تعلیق و فرمان خودرو برای کنترل مستقیم و دقیق مسیر سفت‌تر می‌شوند.

نورپردازی داخل ماشین تالیسمان (صفحه کیلومتر و…) در حالت رانندگی اسپرت به رنگ قرمز تغییر می‌کند.

  • روی حالت Eco یا اقتصادی همان طور که از نامش پیداست مصرف سوخت به طور قابل توجهی کم‌تر می‌شود. ضریب دنده‌ها سریع‌تر می‌شود.
  • حالت Neutral همان تنظیمات عادی رانندگی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • با گزینه سفارشی (Custom) می‌توانید به دلخواه هر تنظیمی که می‌خواهید را برای رانندگی انتخاب نمایید. مثلا سیستم تهویه روشن باشد یا ماساژورها فعال شود. رنگ نورپردازی داخل کابین به شکل باشد و…

آپشن 4CONTROL رنو تالیسمان

ویژگی 4CONTROL چرخ‌ها

ویژگی شاسی (چهار چرخ فرمان پذیر)4CONTROL در رنو تالیسمان باعث می‌شود که هر 4 چرخ خودرو با حرکت فرمان به حرکت دربیایند. این قابلیت باعث کنترل بیشتر فرمان خودرو بویژه در سرعت‌های بالا می‌شود.

قبلیت چهار چرخ فرمان پذیر در تالیسمان، قدرت هندلینگ خودرو را افزایش می‌دهد. همچنین باعث می‌شود در هنگام پارک کردن و در محیط شهری سدان بزرگ شما مانند یک ماشین کوچک شهری، انعطاف پذیر باشد.

سیستم 4CONTROL، متاسفانه از آپشن های رنو تالیسمان E2 و E3 موجود در ایران نیست!

امکان سفارشی سازی نورپردازی داخل خودرو

یکی دیگر از آپشن های تالیسمان این است که می‌توانید نورپردازی داخل کابین را به چند رنگ تغییر دهید. 5 رنگ آبی، قرمز، سبز، بنفش و قهوای را می‌توانید بسته به سلیقه خود برای روشنایی داخل خودرو انتخاب نمایید یا اینکه آن را کاملا غیر فعال کنید.

این ویژگی نورپردازی با انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی رنو تالیسمان نیز عوض می‌شود. مثلا برای رانندگی اکو، نورپردازی سبز به طور پیش فرض قرار داده شده است.

سفارشی سازی نورپردازی داخل خودرو

پنل کنترل MULTI-SENSE

پنل کنترل MULTI-SENSE برای دسترسی راحت روی کنسول مرکزی قرار گرفته است. این کنترل به شما امکان می‌دهد تنها با فشردن یک دکمه به منوی اختصاصی R-LINK 2 روی صفحه نمایش سیستم مالتی مدیا خود دسترسی داشته باشید. کافی است حلقه چرخان این ماژول را بچرخانید تا به راحتی از صفحه نمایش لمسی بتوانید حالت رانندگی را انتخاب نمایید.

در زیر کنترل چرخشی یک دکمه میانبر وجود دارد که امکان تغییر فوری بین دو حالت‌ترجیحی شما را در حین رانندگی خواهد داد و خودرو در این وضعیت بلافاصله تغییر رفتار داده و با خواسته شما تطبیق پیدا می‌کند.

سیستم تعلیق کنترل شده

آپشن سیستم تعلیق کنترل شده الکترونیکی رنو تالیسمان به همراه سیستم 4CONTROL، عملکرد تعلیق را با انتخاب حالت‌های رانندگی MULTI-SENSE تنظیم می‌کند.

با استفاده از سنسورهای متعددی که وجود دارد، مدام شرایط جاده، سرعت، زاویه فرمان و میزان فشار وارد شده روی پدال‌ترمز تجزیه و تحلیل می‌شود. بسته به حالتی که برای رانندگی انتخاب می‌کنید، فوراً واکنش نشان داده و تغییرات مورد نظر شما را ارائه می‌دهد.

امکانات و آپشن‌ های رفاهی رنو تالیسمان

از میان آپشن های فراوان تالیسمان می‌توان به کارت هندزفری اشاره کرد که با قرار داشتن در جیب راننده، هنگام نزدیک شدن به خودرو تالیسمان، چراغ‌ها به نشان خوش آمدگویی روشن می‌شوند، آینه‌ها جانبی باز شده و روشنایی داخل خودرو نیز فعال می‌شود.

برای باز کردن درب رنو تالیسمان هیچ دکمه ای قرار داده نشده است. با همراه داشتن کارت هندزفری، به محض اینکه دستتان در قسمت داخلی دستگیره بیرونی قرار گیرد به صورت هوشمند درب باز می‌شود، صندلی راننده چند سانت به عقب‌تر می‌رود تا امکان نشستن برای شما راحت‌تر باشد، پس از نشستن نیز صندلی به حالت عادی بازمی گردد.

وقتی که به مقصد برسید در هنگام پیاده شدن مجدد صندلی به عقب می‌رود تا شما راحت‌تر پیاده شوید. رنو تالیسمان به طور خودکار قفل می‌شود. وقتی از خودرو پیاده شده و فاصله می‌گیرید درب‌ها قفل شده و یک نور نیز در فضای اطراف منتشر می‌شود.

فضای داخلی جادار رنو تالیسمان

فضای داخلی جاداری برای رنو تالیسمان طراحی شده است. صندلی‌های چرمی و راحت با امکان گرمکن و سرد کن، ماساژور سواری راحت و عالی را رقم می‌زنند. فضای زانو در صندلی‌های عقب به همراه فضای سقف تحرک آزادانه و راحت را به سرنشین‌ها می‌دهند.

سیستم سرمایش و گرمایش موجود در رنو تالیسمان، صرف نظر از دمای بیرون شرایط ایده عالی را برای شما رقم می‌زند. در هوای سرد زمستان می‌توانید عملکرد گرمایش فرمان را فعال کنید تا در عرض ده دقیقه، دما از 10 به 35 درجه برسد.

از دیگر آپشن های رفاهی تالیسمان سیستم تهویه هوشمند (smart air condition) آن است. با این قابلیت دیگری خبری از مه گرفتگی شیشه‌ها و آینه‌ها نیست. به لطف این آپشن تالیسمان، رطوبت داخل کابین اندازه گیری شده در نتیجه به طور خودکار از نشستن بخار روی شیشه‌ها و آینه‌ها جلوگیری می‌شود.

سنسور موجود در سیستم تهویه رنو تالیسمان از شما در برابر آلودگی نیز محافظت می‌کند! از صفحه نمایش سیستم چندرسانه ای R-Link 2، می‌توانید سیستم تهویه را فعال کرده و به دلخواه تنظیم کنید. یک فیلتر‌ترکیبی، میکروذراتی مانند گرد و غبار و ذرات آلودگی را مسدود می‌کند و از ورود بوی اگزوز به داخل کابین تالیسمان جلوگیری می‌کند.

هنگامی که اوج آلودگی رخ می‌دهد، مثلا زمانی که در یک در یک تونل یا پشت یک وسیله نقلیه که دود زیادی انتشار می‌دهد قرار می‌گیرید، سیستم تهویه به طور خودکار بسته شده و به این صورت از سرنشینان رنو تالیسمان محافظت می‌کند.

از دیگر آپشن های رنو تالیسمان در بخش رفاهی این خودرو جذاب دوست داشتنی، صندوق جادار آن با فضای 608 لیتر می‌باشد. با این فضای بزرگ در مسافرت دیگر مشکل فضا، برای جا کردن وسایل سفرتان نخواهید داشت. در ضمن فقط با چپ و راست کردن پای خود در زیر صندوق تالیسمان، درب صندوق برای شما باز خواهد شد.

آپشن‌ های چند رسانه ای رنو تالیسمان

با آپشن های Multimedia رنو تالیسمان به راحتی مسیر خود را می‌توانید پیدا کنید. برای این کار کافی است تا روی نماد Navigation روی صفحه نمایش کلیک کنید تا بر اساس GPS مسیریابی انجام شود.

با استفاده از این قابلیت چند رسانه ای می‌توانید به تصاویر، موسیقی و ویدئو‌های خود دسترسی داشته باشید. پیامک‌های خود را در صفحه نمایش بخوانید و هر گونه تنظیماتی که در بخش رفاهی، کمکی راننده و فنی را انجام دهید.

R-LINK 2

با تبلت R-LINK 2 جدید تعبیه شده در خودرو تالیسمان براحتی می‌توانید تا کوچک‌ترین جزئیات را تنظیم کنید. با وجود این صفحه نمایش بزرگ (8/7 اینچی) در کنار کارایی پیشرفته و راحت آن می‌توانید هر آپشنی را که در رنو تالیسمان قرار داده شده را شخصی سازی کنید.

با استفاده از تبلت R-LINK2 می‌توانید تا 6 اکانت با تنظیمات شخصی سازی شده ایجاد کنید. با استفاده از این صفحه نمایش لمسی یا دکمه‌های کنترل مرکزی می‌توانید همه بخش‌های متفاوت کمکی راننده و دیگر آپشن های تالیسمان را کنترل و مدیریت نمایید.

سیستم مولتی مدیا R-LINK 2 رنو تالیسمان مجهز به بلوتوث است و به محض ورود شما به ماشین گوشی موبایل‌تان به آن متصل می‌شود. می‌توانید تماس‌های تلفنی خود را از طریق این سیستم برقرار کنید و نیازی به ورود شماره تلفن مخاطبین نخواهید داشت چرا که به طور خودکار کانتکت‌های شما با سیستم همگام سازی می‌شود.

برای برقراری امنیت می‌توانید سیستم چند رسانه ای ماشین تالیسمان خود را با صدا رمزگذاری کنید. همچنین با این سیستم امکان تبدیل متن به صدا و برعکس وجود دارد. R-LINK 2 برای شما پیامک‌ها و ایمیل‌های تان را خواهد خواند و نیازی نیست شما چشم از جاده بردارید.

در بخش آپشن های چند رسانه ای تالیسمان همچنین سوکت‌های USB و درگاه کارت SD در جلو و عقب خودرو وجود دارد. با استفاده از آنها می‌توانید دستگاه‌های دیجیتال خود را شارژ کنید و یا موسیقی دلخواهتان را پخش نمایید.

تکنولوژی در رنو تالیسمان

آپشن های تالیسمان به کار برده شده در بخش تکنولوژی در راستای کمک به راننده توسعه داده شده اند. تجهیزات به کار برده شده در رنو تالیسمان بیشتر از محافظت، به راننده هشدار می‌دهند. به قول معروف پیشگیری بهتر از درمان است!

آپشن های تالیسمان - تکنولوژی

برخی از این تجهیزات هشدار دهنده به شرح زیر هستند:

  • هشدار عبور از خط (LDW)
  • هشدار فاصله ایمنی (DW)
  • هشدار نقطه کور (BSW)
  • هشدار سرعت غیر مجاز (OSP)
  • کمک پارک جلو، عقب و کنار
  • دوربین دنده عقب (RVC)
  • کمک پارک آسان (EPA)
  • سوئیچینگ خودکار نور بالا/پایین
  • کروز کنترل تطبیقی (ACC)
  • ترمز اضطراری فعال (AEBS)
  • چراغ‌های روز LED و عملکرد نور در پیچ

مهندسین طراح رنو تالیسمان برای اطمینان از دید خوب راننده، این خودرو را عمدتا به چراغ‌های LED مجهز کرده اند. چراغ‌های روشنایی در روز، چراغ‌های نشانگر، مه شکن، چراغ‌ترمز و… با بهره‌مندی از نور سفید با روشنایی 20 درصد بیشتر از چراغ‌های‌هالوژنی و 50 درصد مصرف برق کمتر در بخش سیستم روشنایی رنو تالیسمان گنجانده شده اند.

آپشن های رنو تالیسمان در دسته تکنولوژی‌های به کار برده شده، فقط محدود به موارد کمک راننده نمی شود. سیستم صوتی BOSE که با 13 اسپیکر در سراسر کابین توزیع شده است، شما را از نوع سیستم صوتی جداگانه بی نیاز می‌کند. آینه عقب الکتروکرومیک و کارت هندزفری نیز از دیگر امکانات به کار رفته در تالیسمان هستند.

آپشن های تالیسمان - پارک آسان

آپشن های ایمنی و امنیت رنو تلیسمان

  • سیستم Visio: با استفاده از این آپشن و به کمک دوربین‌ها، که وجود دارد. در صورت سرعت بیش از حد و خروج از خطوط در جاده هشدار می‌دهد. علائم و اجسام محیطی تشخیص داده شده و به شما هشدار داده می‌شود. به صورت اتوماتیک نور بالا و پایین با توجه به محیط تنظیم می‌شود.
  • هشدار فاصله ایمنی و‌ترمز اضطراری (AEBS): زمانیکه بیش از حد به وسیله نقلیه دیگر نزدیک شوید هشدار دریافت می‌کنید. در صورت عدم واکنش یا‌ترمز نگرفتن از طرف راننده با شناسایی خط احتمالی تصادف،‌ترمز اضطراری خودکار وارد عمل می‌شود.
  • رادار نقطه کور: سنسورهای نصب شده در هر طرف سپر جلو و عقب رنو تالیسمان به این سیستم امکان تشخیص خودروهای وارد شده به نقاط کور را می‌دهد. با استفاده از نشانگرهای نوری که روی آینه‌های بغل قرار داده شده است شما متوجه این مسئله خواهید شد.
  • از دیگر آپشن های تالیسمان می‌توان به کنترل ایستایی در سربالایی، کروز کنترل، نمایشگر هدآپ در بالای داشبورد، دو اتصال ایزوفیکس برای ایمنی صندلی کودک در عقب خودرو اشاره کرد.

کروز کنترل و نمایشگر هدآپ

سخن پایانی

آپشن های تالیسمان به طور کلی در پنج بخش MULTI-SENSE، رفاهی و راحتی، چند رسانه ای، تکنولوژی، ایمنی و امنیت تقسیم بندی می شود که در طول این مقاله به همراهی هم هر یک از آنها را بررسی کردیم.

رنو تالیسمان با طراحی داخلی و خارجی زیبا و شیک، بهره‌مندی از آپشن های متعدد و در عین حال با قیمت اقتصادی‌تر از برخی برندها، جزو اتومبیل‌هایی می‌باشد که ارزش خرید دارد.

منبع: renault.re

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *