رنو کپچر 2023
پست شده در دسته‌بندی نشده

مشخصات رنو کپچر 2023

بررسی مشخصات رنو کپچر 2023

رنو کپچر 2023 عالی به نظر می رسد، کابینی جادار و باکیفیت و صندوق عقب بزرگ دارد. با این حال، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن خسته کننده است و در این بازه قیمتی شاسی بلند های کوچک (SUV) راحت تری وجود دارد.

آیا رنو کپچر 2023 ماشین خوبی است؟

این روزها تعداد زیادی SUV کوچک برای انتخاب وجود دارد، بنابراین یک خودرو برای متمایز شدن باید ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد. رنو کپچر 2023 کمی شیک تر از جایگزین های معمولی مانند Skoda Kamiq یا Volkswagen T-Cross به نظر می رسد.

در مقایسه با اولین Captur، مدل فعلی اکنون دارای چراغ‌ های LED C شکل، چراغ‌ های LED به صورت استاندارد، جلو پنجره گسترده‌ تر، سپر های بازطراحی‌ شده و گزینه‌ های چرخ‌ های آلیاژی بزرگ‌ تر است. این هنوز یک کپچر است، اما به نظر می رسد که در حال انجام تغییرات جدی است.

در داخل، رنو کپچر 2023 نیز با سیستم اطلاعات سرگرمی جدید، طراحی نرم‌ تر و مواد ارتقا یافته تغییر کرده است و از آنجایی که اکنون بلند تر، عریض‌ تر و طولانی‌ تر از قبل است و فاصله بیشتری بین چرخ‌ های جلو و عقب دارد، فضای بیشتری برای افراد داخل، به‌ویژه در عقب وجود دارد.

کپچر های ورودی (تکامل) و سطح متوسط (تکنو) دارای یک سیستم اطلاعات سرگرمی پرتره 7.0 اینچی با ناوبری داخلی و همچنین Apple CarPlay و Android Auto هستند، بنابراین می‌ توانید از طریق تلفن هوشمند خود ناوبری را نیز دریافت کنید. رادیو DAB و بلوتوث نیز استاندارد هستند. تمام تریم های دیگر دارای صفحه نمایش لمسی پرتره 9.3 اینچی بزرگتر هستند.

هر کدام را که انتخاب کنید، منو های بومی و زمان پاسخگویی با سیستم‌ های بهتر در رقبایی مانند VW T-Cross و Skoda Kamiq مطابقت ندارد، و صفحه‌ های دیجیتال رنو نسبت به سایر SUV‌ های کوچک چندان خوب به نظر نمی‌رسند و کمتر قابل تنظیم هستند.

کیفیت مواد داخل آن بالاست – اگرچه شاید پژو 2008 از این نظر فقط آن را تحت الشعاع قرار دهد. اما فضای رنو کپچر 2023 عالی است. هیچ شکایتی در جلو نخواهید داشت – رانندگان در هر اندازه می توانند راحت باشند و به راحتی بیرون را ببینند. همچنین پشت، Captur به همین ترتیب چشمگیر است. یک جفت بزرگسال به راحتی جا می‌ شوند، اگرچه گرفتن یک سوم ممکن است سخت باشد.

رنو کپچر 2023 یک ترفند مهمانی در پشت دارد – نیمکت عقب آن می تواند به صورت یکپارچه به جلو و عقب بچرخد و فضای پای عقب را با فضای صندوق عقب عوض کند. این بدان معناست که صندوق بار کپچر با حجم 536 لیتر و صندلی‌ ها به سمت جلو، بزرگ‌ ترین در بین هر شاسی‌بلند کوچکی است.

با پشت سر گذاشتن صندلی‌ ها برای به حداکثر رساندن فضای پای عقب، صندوق بار به 422 لیتر کاهش می‌ یابد که هنوز با اکثر گزینه‌ های جایگزین قابل رقابت است.شایان ذکر است که نسخه‌ های هیبریدی و پلاگین هیبریدی به دلیل اضافه شدن بسته‌ های باتری، چکمه‌ های کوچک‌تری نسبت به مدل بنزینی دارند.

لوازم یدکی رنو 

بررسی مشخصات رنو کپچر 2023

شما می توانید لوازم یدکی کپچر با بهترین کیفیت را از سایت رنو صفری خریداری کنید

موتورها و گیربکس های رنو کپچر 2023

وقتی صحبت از موتورها و گیربکس های رنو کپچر 2023 می شود، انتخاب های زیادی با دو بنزین (یکی با دستیار هیبریدی ملایم) و همچنین گزینه های بنزینی خود شارژ و هیبریدی پلاگین وجود دارد. یک دنده دستی شش سرعته به صورت استاندارد در هیبریدی معمولی و ملایم است، در حالی که یک خودروی شش سرعته خودکار برای هیبریدی ها نصب شده است.

اگر عمدتاً در شهر رانندگی می‌ کنید، مدل بنزینی TCe 90 با 91 اسب‌ بخار ممکن است این کار را انجام دهد، اما هیبریدی ملایم 140 اسب‌بخاری هزینه کمی بیشتر دارد و عملکرد بسیار بهتری را به خصوص در بزرگراه ارائه می‌دهد.

اگر رنو کپچر 2023 خود را در حین کار اجرا کنید و به شارژ دسترسی مطمئنی داشته باشید، ممکن است عملکرد پلاگین هیبریدی بسیار ارزان باشد، اما به یاد داشته باشید که خرید آن هزینه بیشتری خواهد داشت.

رنو کپچر 2023 برای رانندگی هیجان انگیز نیست، اما شاسی بلند های کوچک برای این کار طراحی نشده اند. مهمتر از آن این است که با دقت هدایت می شود و در پیچ ها احساس چسبندگی و ثبات می کند. هر چند یک VW T-Cross هم در شهر و هم در بزرگراه ساکت‌ تر و راحت‌ تر است.

بنابراین، به طور کلی، کپچر با سبک اولیه‌ اش شما را شگفت‌ زده می‌ کند، اما با بهترین SUV‌ های کوچک مطابقت ندارد . با این حال، عالی به نظر می رسد، احساس کیفیت بالایی دارد و فضای داخلی زیادی را ارائه می دهد.

عملکرد و راحتی رانندگی رنو کپچر 2023

راندن رنو کپچر 2023 در شهر آسان است و در بزرگراه به خوبی از پس آن بر می آید. کیفیت سواری روی سطوح ناهموار جاده عالی نیست، و ما از موتور سطح ابتدایی ضعیف اجتناب می کنیم.

رانندگی رنو کپچر 2023 در شهر

رنو کپچر به لطف ابعاد کوچک و کنترل‌ های نوری که دارد، یک راه حل برای خلبانی در شهر است. دید خوب است، اگرچه تریم پایه Evolution تنها دارای سنسور های پارک عقب به صورت استاندارد است. تمام مدل‌ های دیگر دارای سنسور پارک جلو و همچنین دوربین معکوس هستند. کمک ترمز اضطراری و تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی در تمام تریم های کپچر به صورت استاندارد تعبیه شده اند.

یکی از مناطقی که رنو کپچر 2023 در آن چندان خوب عمل نمی کند، راحتی سواری بر روی چاله ها و دست اندازها است. چرخ‌ های 17 اینچی فقط در تریم پایه موجود هستند و چرخ‌ های 18 اینچی بزرگ‌ تر که در بقیه محدوده نصب شده‌اند کمکی نمی‌ کنند. سیتروئن C3 و VW T-Cross هر دو در اطراف شهر احساس آرامش بیشتری می کنند.

پلاگین هیبریدی گران‌ترین خودرو است، اما نرم‌ ترین تجربه رانندگی را ارائه می‌ کند، بیشتر به این دلیل که می‌تواند تا 30 مایل را با نیروی برقی صرف طی کند. نسخه خود شارژ می‌تواند تنها چند مایل را با بسته باتری خود مدیریت کند، اما بسیار ارزان‌تر است، بنابراین ممکن است همچنان در دراز مدت باعث صرفه‌جویی در هزینه شما شود.

رانندگی رنو کپچر 2023 در بزرگراه

هنگامی که به سرعت بزرگراه رسیدید، سواری آرام می شود و جدا از صدای باد، Captur احساس می کند آرام شده و توانا است. هشدار خروج از خط و سیستم کمکی حفظ خطوط، و همچنین کروز کنترل استاندارد هستند.

اگر قصد دارید سفرهای طولانی تری انجام دهید، از موتور بنزینی پایه 91 اسب بخاری خودداری کنید، به جای آن موتور هیبریدی ملایم 140 اسب بخاری را انتخاب کنید که با بار کامل و در حین مانورهای سبقت، تمایل بیشتری به شما نشان می دهد. رنو کپچر 2023 برای سرنشینان صندلی عقب به اندازه کافی راحت است، اگرچه ستون شیشه عقب درست در کنار سر دو سرنشین بیرونی قرار دارد که می تواند باعث شود آنها در طی یک رانندگی طولانی احساس تنگناهسی کنند.

رانندگی رنو کپچر 2023 در جاده های پر پیچ و خم

تعداد کمی از مردم یک SUV کوچک را به دلیل قدرت دینامیکی آن می خرند، و Captur به وضوح برای رانندگی در یک جاده پر پیچ و خم با سرعت طراحی نشده است.

همانطور که گفته شد، جاده را به خوبی کنترل می کند و در پیچ ها احساس چابکی و واکنش نشان می دهد، فقط تا زمانی که زیاد به آن فشار وارد نکنید. Seat Arona یا Ford Puma در جاده‌ های پرپیچ و خم کمی بهترخواهند بود، اما واقعاً هدف این خودروها این نیست.

فضا و بخش کاربردی رنو کپچر 2023

فضای مناسبی برای مسافران و چمدان‌ هایشان در رنو کپچر 2023 وجود دارد. با این حال، قرار دادن سه بزرگسال در عقب ممکن است کمی سخت باشد.آخرین نسل Captur از هر جهت بزرگتر از نسل قبلی خود است. این به معنای فضای زیادی در کابین است. صندلی‌ های جلو تنظیمات کافی را برای سازگاری با اکثر اشکال و اندازه‌ ها ارائه می‌ کنند و فرمان نیز می‌ تواند برای چنگ زدن و دستیابی تنظیم شود.

فضای ذخیره سازی مناسب است، با یک کابین بزرگ و درب دار و یک جفت جا لیوانی بین صندلی ها. کنسول مرکزی شناور (در اتوماتیک) فضایی در زیر آن برای اقلام کوچک‌ تر دارد و قفس ه‌ای در پایه داشبورد دارای یک مکان ذخیره‌ سازی تلفن همراه است که شارژ بی‌ سیم را در تریم‌ های بالاتر ارائه می‌ دهد.

سطل‌ های درب بزرگ بطری‌ های آب یا کیف‌ های دستی بزرگ را در خود جای می‌ دهند و جعبه دستکش بزرگ طراحی جالبی دارد که بسیار مفید است، مگر اینکه شخصی روی صندلی سرنشین جلو بنشیند…

فضا در صندلی های عقب رنو کپچر 2023

ابعاد بزرگ‌ تر کپچر واقعاً برای مسافران عقب سودمند است. حتی بزرگسالان قد بلندتر مشکلی از نظر فضای زانو یا سر ندارند و صندلی عقب را می توان برای فضای بیشتر به سمت عقب حرکت داد. قرار دادن سه بزرگسال در کنار هم بسیار دشوار خواهد بود – درست مانند هر SUV کوچک دیگری. یک جفت سطل درب و جیب پشتی صندلی برای ذخیره سازی در نظر گرفته شده است، و تکیه گاه مرکزی تا می شود تا مجموعه ای از جا لیوانی ها نمایان شود.

رنو کپچر یکی از بزرگ‌ ترین چکمه‌های این کار را دارد – به شرطی که صندلی‌ های عقب را در جلوترین حالت خود نگه دارید. در این پیکربندی، شما در نسخه بنزینی، حجم قابل توجه 536 لیتری دریافت می کنید. این حجم برای مدل های هیبریدی به 440 لیتر و برای مدل های هیبریدی پلاگین به 379 لیتر کاهش می یابد. نیمکت عقب را تا انتها فشار دهید تا 422 لیتر بنزینی، 326 لیتر برای هیبریدی و 265 لیتر در هیبرید پلاگین دریافت کنید.

به عنوان مقایسه، فولکس واگن T-Cross با صندلی های عقب کشویی خود بین 385 تا 455 لیتر ظرفیت دارد. سیتروئن C3 ایرکراس صندلی‌ های کشویی (به‌عنوان یک آپشن) را نیز ارائه می‌ کند که فضای صندوق بار 380 تا 520 لیتر را به آن می‌ دهد.

این باعث می‌شود رنو کپچر 2023 بنزینی استاندارد ، با فضای صندوق عقب 422-536 لیتری جادارترین خودرو در اینجا باشد. فقط به یاد داشته باشید که اگر صندلی ها را تا انتها به جلو فشار دهید، برای جا دادن سرنشینان در عقب هر یک از این SUV های کوچک مشکل خواهید داشت.

صندلی‌ های عقب را صاف تا کنید و یک جایگاه بار صاف بدون لبه صندوق عقب و یک تقسیم‌ کننده مفید برای جدا کردن چمدان‌ هایتان به دست می‌ آورید. فضای کل برای مدل های بنزینی 1275 لیتر است که با VW T-Cross برابری می کند اما از پژو 2008 1467 لیتری کمتر است.

فضا و بخش کاربردی رنو کپچر 2023

سبک داخلی، اطلاعات سرگرمی و لوازم جانبی رنو کپچر 2023

کابین رنو کپچر 2023 از مواد باکیفیت ساخته شده است و سبکی را ارائه می دهد تا آن را بالاتر از پیشنهادات معمولی در این کلاس قرار دهد. یک پژو 2008 ممکن است هنوز بد بوتر به نظر برسد، اما فرمان سایز معمولی رنو، نمای واضحی از نمایشگر دیجیتالی راننده را در همه حال فراهم می کند. چیزی که همیشه با فرمان کوچک 2008 تضمین نمی شود. یک جفت پورت USB و یک سوکت 12 ولت جلوتر از دسته دنده و یک مجموعه پورت USB دیگر در بین صندلی های جلو برای سرنشینان عقب وجود دارد.

تریم های Evolution و Techno دارای صفحه نمایش لمسی 7.0 اینچی هستند که شامل بلوتوث، رادیو DAB، ناوبری نشسته و اتصال Apple CarPlay و Android Auto است. شارژر تلفن بی سیم در قسمت پایه اختیاری و برای بقیه محدوده استاندارد است. تریم های بالاتر دارای صفحه نمایش لمسی 9.3 اینچی پرتره با همان ویژگی ها هستند.

پاسخگویی سیستم به آن سرعتی که ما می‌ خواهیم نیست و آیکون‌ های کوچک، زدن گزینه‌ های مناسب را در حین حرکت دشوار می‌ کنند. اتصال استاندارد تلفن هوشمند به این موضوع کمک می کند و احتمالاً در بیشتر موارد از برنامه های رنو عبور خواهید کرد.

راننده در تریم Evolution رنو کپچر 2023 دارای یک صفحه نمایش دیجیتال داشبورد 4.2 اینچی است که در Techno با مشخصات متوسط به 7.0 اینچ افزایش می یابد. مدل های Rive Gauche. R.S. تریم های Line و e-Tech Engineered (فقط با موتورهای هیبریدی موجود است) به صورت استاندارد دارای صفحه نمایش 10.0 اینچی هستند. گرافیک همه نسخه ها به اندازه کافی خوب است و واحد های بزرگتر اطلاعات دقیق تری را ارائه می دهند. اگرچه نمایشگر های جایگزین واضح تر و قابل تنظیم تر هستند.

MPG و سوخت موتور رنو کپچر 2023

وقتی نوبت به موتورها می‌ رسد، شما در انتخاب خود ناامید هستید. عرضه‌ ها با TCe 90 بنزینی 91 اسب بخاری آغاز می‌ شود که صرفاً با گیربکس دستی جفت می‌ شود و سرعت 0 تا 62 مایل در ساعت را در 14 ثانیه می‌ رساند. رقم مصرف ترکیبی 47.9 mpg مناسب است، اما هنوز هم کم‌بازده ترین گزینه در اینجا است. موتور های سطح ابتدایی در همه جایگزین‌ های رنو کپچر 2023 هم سریع‌ تر و هم مصرف سوخت کمتری دارند.

بهتر است به سراغ موتور هیبرید 140 ملایم بروید. این موتور بنزینی توربوشارژ 140 اسب بخار تولید می کند و سرعت 0-62 مایل در ساعت را در 10.3 ثانیه بسیار مشتاق تر انجام می دهد، دستیار هیبریدی ملایم به آن کمک می کند تا سرعت 48.7 مایل در ساعت را در رانندگی مختلط ارائه دهد. این به خوبی با اکثر گزینه‌ های جایگزین مقایسه می‌ شود، اما فقط دستی است، که اگر زمان زیادی را در ترافیک آهسته بگذرانید ممکن است دردسرساز باشد.

E-Tech Hybrid 145 یک موتور بنزینی هیبریدی خود شارژ است و با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک عرضه می شود. این موتور 142 اسب بخار قدرت تولید می کند و عملکردی مشابه موتور هیبریدی ملایم ارائه می دهد، اما مصرف سوخت بهتری دارد. این می تواند برای جهش های کوتاه با نیروی الکتریکی حرکت کند اما بیشتر اوقات به موتور بنزینی متکی است. این سازش هزینه / کارایی خوبی را ارائه می دهد و در شهر و همچنین در بزرگراه به خوبی کار می کند.

بالاترین محدوده E-Tech Plug-in Hybrid 160 Auto است. این مدل در مجموع 160 اسب بخار قدرت تولید می کند و به لطف بسته باتری 9.8 کیلووات ساعتی می تواند تا 28 مایل را تنها با برق طی کند. این به آن 217.3mpg رسمی می دهد و اگر رفت و آمد روزانه شما کوتاه است، ممکن است اصلاً نیازی به تماس با موتور بنزینی نداشته باشید.

شارژ با جعبه دیواری 7 کیلوواتی در خانه شما را در عرض سه ساعت از خالی به پر تبدیل می کند. حداکثر سرعت شارژ آن فقط 3.7 کیلو وات در ساعت است، بنابراین اتصال به شارژر سریع باعث افزایش سرعت شارژ شما نمی شود. این گران‌ترین قیمت برای خرید است، اما کمترین خودروی شرکتی را جذب می‌کند. در حال حاضر 12٪ در مقابل 26-32٪ از مدل های دیگر.

ایمنی و امنیت رنو کپچر 2023

رنو کپچر در سال 2019 تحت تست Euro NCAP قرار گرفت و امتیاز کامل پنج ستاره را دریافت کرد. امتیاز ایمنی 96 درصدی بزرگسالان در کلاس SUV کوچک در میان بالاترین امتیازها قرار دارد و رتبه 83 درصدی سرنشینان کودک نیز چشمگیر است.

کیت ایمنی غیرفعال و فعال استاندارد شامل چراغ‌ های جلوی خودکار (نورهای بالای خودکار در همه به جز پایین‌ترین تریم)، کمک شروع در سربالایی، هشدار خروج از خط، کمک حفظ خطوط و کروز کنترل است. سنسور های پارک عقب استاندارد هستند، با سنسور های جلو اضافی و دوربین دید عقب استاندارد در تریم های بالاتر. ترمز اضطراری فعال در سه سطح تریم بالاتر به صورت استاندارد گنجانده شده است.

ایمنی و امنیت رنو کپچر 2023

منبع : carwow

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *