عکس رنو فلوئنس 2016
پست شده در دسته‌بندی نشده

مشخصات فنی و ظاهری فلوئنس 2016

فلوئنس 2016 یکی از محصولات کمپانی بزرگ خودروسازی فرانسوی رنو می‌باشد. این شرکت در سال 1899 توسط لویی رنو،  مهندس و کارآفرین فرانسوی تاسیس شده و به تولید خودروهای متنوع از جمله خودروهای شهری، خانوادگی و الکتریکی مشغول شد. رنو یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان اروپایی تلقی می‌شود و محصولات مختلفی مثل ماشین‌های سواری، وانت،  کامیون و اتوبوس را تولید کرده است.

رنو فلوئنس (Renault Fluence) که یک خودرو ی سدان کامپکت متوسط تا بزرگ می‌باشد برای اولین بار در سال 2009 معرفی شده است. در این خودرو از پلتفرم نیسان C استفاده شده و در کره جنوبی به نام رنو سامسونگ SM3 معروف است. در سال 2012 فلوئنس فیس لیفت شد و در سال 2015 نیز توسط فیس لیفت دیگری تغییرات ناچیزی را تجربه کرد و همینطور در سال 2013 تا 2015 یک بار با نسخه اولیه خود وارد بازار شده و پس از آن در سال 2016 با چهره جدیدتری به بازار ایران عرضه شد.

این رنوی سدان در ایران و همچنین در بازارهای جهانی چندان موفق عمل نکرد و طرفداران کمی را دارد. در کشور ما این ماشین تقریبا جایگزینی برای مگان تلقی می‌شود. شرکت نگین خودرو fluence را در دو تیپ اتومات و دنده‌ای وارد بازار ایران کرد. در این مقاله به بررسی فلوئنس 2016 همراه با جزییات می‌پردازیم.

رنو فلوئنس 2016 از لحاظ ظاهری

طراحی کلی خودروهای فرانسوی محافظه‌کارانه و عجیب است زیرا معمولا بدنه‌ای ساده با جزییات کم را دارند. نمای جلویی ماشین طراحی گوه‌ای و منحنی شکل را دارد که انحنای آن تا ستون‌های جلویی ادامه یافته است. خط‌های زیر شیشه‌های کناری پایین‌تر از این انحنا واقع شده و با شیبی ملایم به سمت عقب کشیده شده و به بالای چراخ عقب رفته اند. این طرح‌ها بدنه‌ای آیرودینامیک را برای این ماشین پدید آورده است.

کشیدگی سقف و قطره‌ای مانند بودنش باعث کمتر شدن ارتفاع کابین شده و برای افراد قدبلند ممکن است کمی کوتاه به نظر برسد. شباهت‌هایی در نمای جانبی مشاهده می‌شود که از اشتراکات این خودرو با مگان نسل دوم می‌باشد. نمای ظاهری دنده دستی با مدل اتومات در جزییات زیادی متفاوت است همچون: وجود مه‌شکن و دی‌لایت LED در نمای جلو و عدم وجود رینگ‌های آلومینومی اسپرت در نمای جانبی و جایگزینی آن با قالپاق‌های پلاستیکی در نسخه دستی.

همچنین زه پلاستیکی مشکی رنگی در قسمت پایین درها وجود دارد که در نسخه اتومات این قسمت با بدنه هم‌رنگ می‌باشد. معمولا رنگ بدنه در این ماشین دانه درشت است یعنی درخشندگی زیادی ندارد بنابراین می‌توان گفت که رنگ بدنه آن هم خوب نیست و در برخی از این ماشین‌ها گلگیر سمت راست دارای رنگ‌شدگی ناشیانه‌ای توسط کارخانه است.

در کل این خودروی خانوادگی طراحی مدرن و جذابی دارد. وجود چهار درب و خطوط ایجاد شده این رنو را از لحاظ ظاهری متوازن و شیک کرده است. سیستم روشنایی LED و سقف شیشه‌ای بزرگ و رادیاتور با نوار طلایی و فنرهای فولادی که لمس عناصر زیبای داخلی را نمایش می‌دهد از ویژگی‌های برجسته ظاهری این اتومبیل می‌باشند.

ابعاد رنو فلوئنس 2016:

  • طول 4618 میلی‌متر
  • عرض 2813 میلی‌متر
  • ارتفاع 1485 میلی‌متر
  • فاصله بین دو محور 2702 میلی‌متر
  • وزن 1288 کیلوگرم

طراحی داخلی رنو فلوئنس 2016

فضای داخلی این رنو یک مفهوم معماری و طراحی است که برا اساس اصول فلوئنس ارائه شده است. این فضا به دنبال ایجاد یک جریان طبیعی و آرامش برای سرنشینان می‌باشد. مواد با کیفیت و طراحی ارگونومیک فضایی راحت و لوکس را به وجود آورده است.

طراحی داخلی رنو فلوئنس با وجود سادگی بهتر از نمای ظاهری آن می‌باشد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر کوچک برای سیستم مولتی مدیا در نظر گرفته شده است. کنسول مرکزی ماشین قسمت‌های مجزایی را داراست و کلیدهای سیستم‌های صوتی و تهویه و ورودی‌های هوا از یکدیگر جدا هستند. صندلی‌های ماشین نسبت به مدل پیشین خود راحت‌تر و بهتر طراحی شده است.

کابین خودرو بسیار جادار و ایمن طراحی شده و قطعات ماشین کیفیت بالا و مونتاژ خوبی دارند. همچنین این خودرو طراحی ارگونومیک، میدان دید خوب و سواری راحتی را ارائه می‌دهد. در نمونه MT کمبود امکانات رفاهی و طراحی ساده کابین دیده می‌شود. ولی در نمونه فول آپشن اتوماتیک وجود سانروف، تودوزی و روکش چرمی صندلی‌ها و تریم دو رنگ داشبورد وجود دارد.

صندوق عقب ماشین دارای فضای بار بزرگ و جاداری است و بخش‌های ذخیره‌سازی بسیاری در داخل ماشین وجود دارد که به کاربر امکان می‌دهد اجناس خود را به ترتیب و راحت نگهداری کند. فضای عقب بین صندلی‌ها هم به اندازه‌ای است که سرنشینان راحت به مدت طولانی می‌توانند در ماشین باشند.

نمای داخلی رنو فلوئنس 2016

امکانات رفاهی ماشین عبارتنداز:

کیسه‌های هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو در مجموع 6 ایربگ
سیستم صوتی سیستم صوتی دارای USB – قابلیت پخش MP3 و بلوتوث – 9 اسپیکر – دوربین عقب -مانیتور 7 اینچی – صفحه کیلومتر نیمه دیجیتال
سیستم ترمز و پایداری ترمز جلو دیسکی پره‌ای خنک شونده با هوا – ترمز عقب دیسکی تو پر – ABS
سیستم روشنایی دی‌لایت -اتولایت -ارتفاع نور اتومات- جراغ مه‌شکن جلو- چراغ مه‌شکن عقب- چراغ جلو زنون- چراغ LED عقب
فرمان برقی با دکمه‌های کنترلی و حساس به سرعت و تریم نقره‌ای
صندلی‌ها جلو 4 حالته دستی – راننده 6 حالته دستی – عقب تاشو دو تکه
آینه‌ها آینه عقب الکتروکرومیک – آینه‌های جانبی برقی
دیگر امکانات رینگ‌های 15 اینچی معمولی  – سیستم تهویه مطبوع دستی – شیشه بالابر برقی – روکش پارچه‌ای صندلی‌ها  – جعبه داشبورد مجهز به خنک کننده -استارت دکمه‌ای – ورود بدون کلید – کروز کنترل

 

مشخصات فنی رنو فلوئنس 2016

این رنو دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپه 1.6 لیتری با توان تولید 105 اسب‌بخار (مشترک با L90) و پیشرانه 2 لیتری با توان تولید 143 اسب‌بخار در 6 هزار دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 195 نیوتون‌متر در 3750 دور در دقیقه دیفرانسیل جلو با مدل تنفس طبیعی می‌باشد. دو نوع جعبه‌دنده دستی 6 سرعته و CVT اتوماتیک برای نسخه دو لیتری در نظر گرفته شده است.

با شتاب صفر تا صد 10.4 ثانیه‌ای حداکثر سرعت 181 کیلومتر را دارد. حجم باک و مصرف سوخت در شرایط مختلف را در پایین می‌توانید ببینید:

  • داخل شهر : 11 لیتر در هر صد کیلومتر
  • خارج از شهر : 6.2 لیتر در هر صد کیلومتر
  • ترکیبی : 8 لیتر در هر صد کیلومتر
  • حجم باک : 56 لیتر
  • استاندارد آلایندگی : یورو 4

رانندگی و هندلینگ خودرو رنو فلوئنس 2016

سواری رنو فلوئنس طوری است که میزان خستگی سرنشینان پس از طی مسافت طولانی  زیاد نخواهد بود و می‌توان گفت که خودرویی نرم و آرام می‌باشد ولی کمبود امکانات رفاهی امکان دارد در دراز مدت اذیت کننده باشد. سیستم تعلیق رنو فلوئنس به گونه‌ای است که مانند دیگر ماشین‌‌های رنو ناهمواری‌های راه را کنترل و جذب می‌کند و تکان‌های کمی به کابین وارد می‌شود.

شاسی ماشین رانندگی لذت بخش و راحتی را فراهم می‌آورد. سیستم فنربندی خوب باعث فرمان پذیری و قابلیت هدایت دقیق در هنگام رانندگی می‌شود. نوع بدنه و با توجه به جادار بودن کابین ماشین را به یک سدان خانوادگی مناسب برای سفر به مسافت‌های طولانی تبدیل کرده است.

قیمت رنو فلوئنس 2016

با توجه به نوسانات بازار ارز کشور قیمت خودروها نیز بالا و پایین زیادی دارد. ما امروز قیمت حدودی این ماشین را در تاریخ 18 اردیبهشت 1403 عنوان می‌کنیم:

قیمت رنو فلوئنس اتوماتیک 2016

حدود 1.200.000.000 تا 1.300.000.000 تومان

قیمت رنو فلوئنس دنده ای 2016

حدود 1.050.000.000 تومان

خرید و قیمت لوازم یدکی رنو فلوئنس 2016

توجه داشته باشید که حتما باید لوازم یدکی اصل و اورجینال را برای خودروی خود تهیه کنید زیرا که لوازم تقلبی و غیراصل باعث زیان‌های بیشتر و خطرات جانی می‌شود. برای مثال اگر یک قطعه فیک را استفاده کنید به دیگر بخش‌های ماشین نیز خسارت وارد کرده و موجب ضررهای بیشتری می‌شود.

برای تشخیص اصل یا فیک بودن آن‌می‌توانید به بسته بندی، کیفیت نوع قطعه، علامت‌های جنیون و یا گروپ، برچسب اطمینان، اسکن بارکد، برچسب روی بسته بندی توجه کنید. لوازم یدکی فیک کیفیت پایین و بسته بندی شلخته‌ای دارند. برای خرید لوازم یدکی فلوئنس می‌توانید به فروشگاه رنو صفری مراجعه کرده و قطعات جانبی مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری فرمایید تا سریع و آسان با ارسال به سراسر کشور بتوانید لوازم خود را با کیفیت بالا دریافت کنید.

جمع بندی

با توجه به مطالب عنوان شده می‌توان گفت که رنو فلوئنس ظاهری به نسبت جذاب و کابینی راحت و بزرگ را دارد. مشخصات فنی ماشین قابل قبول بوده و برای استفاده روزمره و سفرهای طولانی هم قابل استفاده می‌باشد و رانندگی نرم و راحتی دارد. البته کمبود امکانات رفاهی امروزه نسبت به ماشین‌های دیگر احساس می‌شود ولی در عوض خودرویی ایمن با طراحی زیبایی می‌باشد.

در نهایت سلیقه مشتری و موقعیت او انتخاب را مشخص می‌کند. ما در این مقاله رنو فلوئنس 2016 را از همه‌ی جوانب مختلف مورد بررسی قرار دادیم و امیدواریم که مطلب کمک کننده‌ای برای خریدار باشد.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *