رنو کولیوس 2018
پست شده در دسته‌بندی نشده

مشخصات رنو کولیوس 2018

بررسی مشخصات رنو کولیوس 2018

رنو کولیوس 2018 یک رقیب بسیار قدرتمند SUV با سبک برتر و فناوری ایمنی فراوان در خودرو است.سومین مدل در طیف شاسی بلند های رنو، کولیوس است و بزرگترین خودرو در خط تولید است که در بالای کادجار و کپچر قرار گرفته است. رنو کولیوس 2018 فقط کمی بزرگتر از Kadjar است، زیرا از همان پلت فرم استفاده می کند، در حالی که از فضای اضافی برای ایجاد فضای بیشتر برای سرنشینان عقب استفاده می شود؛ اگرچه برخلاف برخی از رقبا، گزینه هفت نفره در فروش وجود ندارد.

بررسی مشخصات رنو کولیوس 2018

رنو کولیوس 2018 فقط یک مدل بدنه پنج در و پنج صندلی موجود است و قیمت ها از حدود 28 هزار پوند برای مدل Dynamique S شروع می شود. علیرغم اینکه تریم سطح ابتدایی است، با کیت استاندارد بارگذاری شده است، بنابراین ارزش بسیار وسوسه انگیزی را نشان می دهد. Signature و Initiale Paris حتی مجهزتر هستند، اگرچه با قیمتی بیش از 37000 پوند، مدل دومی بسیار گرانتر از آن است که بتوان آن را نسبت به سایر رقبای برتر توانمندتر توجیه کرد.

تجهیزات رنو کولیوس 2018

تجهیزات استاندارد رنو کولیوس شامل صفحه نمایش لمسی 7 اینچی با قابلیت اتصال ماهواره ای و اپل کارپلی و اندروید اتو، سنسور های پارک عقب و دوربین معکوس، سانروف پانورامای بازشو و رینگ های آلیاژی 18 اینچی است. علاوه بر این، خودرو های Signature دارای صفحه نمایش لمسی 8.7 اینچی ارتقا یافته، چراغ‌ های جلو LED و روکش‌ های چرمی با گرمکن صندلی‌ های جلو هستند.

لوازم یدکی رنو 

تجهیزات رنو کولیوس 2018

بررسی موتور رنو کولیوس 2018

دو موتور در رنو کولیوس 2018 وجود دارد که هر دو دیزلی و هر دو از مدل Kadjar هستند. 1.6 dCi 130 دارای 128 اسب بخار قدرت است، در حالی که مدل بزرگتر 2.0 dCi 175 دارای قدرت 173 اسب بخار است. حالت دوم به صورت استاندارد 4WD است و می توانید خودروی X-Tronic CVT رنو را اضافه کنید. جعبه 4WD و X-Tronic هر دو استاندارد در Initiale Paris هستند.

 

رنو کولیوس 2018 بر روی پلتفرم خانواده ماژول مشترک رنو/نیسان مانند Kadjar ساخته شده است، بنابر این بسیاری از فناوری خود را با یکی از رقبای خود، نیسان X-Trail به اشتراک می گذارد. سایر رقبای رنو کولیوس در این بخش عبارتند از: فورد اج، هیوندای سانتافه و کیا سورنتو، به علاوه اشکودا کودیاک و نسخه‌ های پایین‌ تر لندروور دیسکاوری اسپورت. همه این نوار های فورد اج با گزینه 7 صندلی عرضه می شوند که آنها را نسبت به رنو کولیوس 2018 همه کاره تر می کند.

رانندگی و راحتی رنو کولیوس 2018

رنو کولیوس 2018 یک پرچمدار مناسب برای خط تولید SUV/crossover این سازنده فرانسوی است. جادار، راحت، مجهز است و پنج نفر را به سبک ممتاز همراه با چمدان‌ هایشان حمل می‌ کند. خطوط بیرونی با استایل واضح با یکی از طراحی‌ های داخلی رنو که بهتر اجرا شده است تکمیل می‌ شود و با صندلی‌ های نیمه چرم و سانروف تمام‌ نمای پانوراما، فضایی واقعاً لوکس وجود دارد.

اگرچه رانندگی با کولیوس دلپذیر است، اما نمی‌ تواند با توانایی پویایی برخی از رقبای اسپورت‌ تر خود مطابقت داشته باشد، و همچنین سواری در اطراف شهر در این امتیاز به بهترین شکل ممکن نیست. تمرکز رنو بر فضای عالی سرنشینان عقب به این معنی است که در برخی از رقبای اصلی، حجم چمدان بیشتری نیز وجود دارد.

موتورها و عملکرد رنو کولیوس 2018

نام Koleos قبلاً برای یک SUV متوسط استفاده می شد که در سال 2010 کنار گذاشته شد. این مدل جدید هیچ چیز با آن ماشین به اشتراک نمی گذارد. این خودرو اکنون یک SUV بزرگ است که در صدر طیف رنو قرار دارد و خریدارانی را که خواهان فضای زیاد و احساس لوکس‌ تر هستند، هدف گرفته است.این خودرو بر اساس پلت فرم CMF-CD رنو-نیسان ساخته شده است، بنابراین قطعات آن را با نیسان قشقایی و ایکس تریل و همچنین شاسی بلند کادجار خود رنو به اشتراک می گذارد.

رنو کولیوس 2018 یک وسیله نقلیه نسبتاً برزگ است و ارتفاع آن از سطح زمین به این معنی است که چابک ترین ماشین نیست. با این حال، مهندسان، خودرویی تولید کرده‌ اند که به خوبی هدایت می‌ شود و پاسخ‌ های منظم و مستقیمی به ورودی‌ های چرخ دارد.

موتورها و عملکرد رنو کولیوس 2018

شما می توانید برای خرید لوازم یدکی کولیوس از طریق فروشگاه صفری اقدام فرمایید

همچنین کنترل بدنه در پیچ‌ ها شما را تحت تاثیر قرار می دهد، زیرا مقدار زیادی از چرخش وجود ندارد که بتواند این نوع خودرو ها را تحت تأثیر قرار دهد و باعث ایجاد احساس آرامش برای مسافران شود. در نتیجه در جاده های سریع و هموار راحت است، اما رنو کولیوس 2018 در سرعت کم روی چرخ های بزرگ 19 اینچی خود کمی ناآرام به نظر می رسد، اما دست انداز های بزرگ را به خوبی رد می کند.

فرمان مبهم و موقعیت رانندگی با تنظیم بالا به این معنی است که رانندگی کردن با رنو کولیوس  خیلی جالب نیست. Koleos در مقایسه با برخی از رقبا سنگین است و وزن آن به 1829 کیلوگرم می رسد و این حجم اضافی هندلینگ آن را دچار مشکل می کند. در همین حال، وزن نا هماهنگ فرمان نیز لذت بردن از رانندگی را از بین می برد.

2.0 لیتری دیزل به یک گیربکس متغیر پیوسته (CVT) متصل است، اما این شرکت آن را در هفت مرحله مهندسی کرده است که مانند دنده‌ های معمولی عمل می‌ کند. اینها حتی در حالت خودکار نیز کار می کنند، بنابراین با شتاب گرفتن، دورها به طور طبیعی بالا و پایین می روند. تنها اگر کمی بیشتر فشار بیاورید، متوجه تفاوت در گیربکس خواهید شد، زیرا دورها بالا می روند و نسبت به واحد های خودکار معمولی بیشتر نگه داشته می شوند.

همچنین می‌ توانید ددنده را در حالت «دستی» قرار دهید، اما در دنده تنظیم‌ شده باقی نمی‌ ماند – با شتاب دادن، برای شما «تغییر» می‌ کند، که هدف حالت را شکست می‌ دهد. بهتر است به تنظیمات عادی پایبند باشید.

CVT به ظرافت آسیب می رساند، به خصوص در کنار DSG دوکلاچه اشکودا. وقتی از حالت سکون دور می‌ شوید، دور آن بسیار بالا می‌ رود صدا چندان خوشایند به نظر نمی‌ رسد. بر پاسخ دریچه گاز نیز تأثیر می گذارد، زیرا وقتی پدال گاز را فشار می دهید، تصمیم گیری در مورد اینکه با دور موتور چه کاری انجام دهید، زمان زیادی طول می کشد.

موتور های رنو کولیوس 2018

دو موتور دیزلی در مجموعه شاسی‌ بلند کولیوس وجود دارد و نسخه کم‌ توان آن یک واحد چهار سیلندر 1.6 لیتری 128 اسب‌ بخاری است که فقط با دو چرخ متحرک در دسترس است. به این ترتیب کولئوس شتاب صفر تا 62 مایل در ساعت را در 11.4 ثانیه و حداکثر تا 115 مایل در ساعت خواهد داشت. گشتاور 320 نیوتن متری نیز قابل عطسه نیست، اما اگر کمی بیشتر می خواهید، موتور 2.0 لیتری عملکرد قوی دارد. با این حال، صدای جغجغه دیزل در مقایسه با برخی از رقبا کمی بیش از حد شنیده می شود.

گشتاور رنو کولیوس 2018

گشتاور 380 نیوتن متر و قدرت 175 اسب بخار است که در حالت چهار چرخ متحرک دستی، شتاب صفر تا 62 مایل در ساعت 10.7 ثانیه و حداکثر 126 مایل در ساعت را ارائه می دهد. به سراغ گیربکس اتوماتیک CVT بروید و Koleos حتی سریعتر از خط تولید می شود و در 9.5 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت می رسد. با این حال، با افزایش دورها، از خط خارج می شود.

قیمت و هزینه های رنو کولیوس 2018

قیمت رنو کولیئوس در مقابل رقبایی مانند اشکودا کودیاک کمی زیاد به نظر می رسد، اما زمانی که سطح تجهیزات سخاوتمندانه ماشین فرانسوی در نظر گرفته شود، منطقی تر می شود.

هزینه های کولیوس بدیهی است که بیشتر از کراس اوورهای کوچکتر رنو است، اما نباید خیلی نگران کننده باشد. کارآمدترین مدل دیزل 1.6 dCi است که طبق آمار رسمی می تواند تا 57.6 مایل بر کیلوگرم از یک گالن دیزل تولید کند. گیربکس استاندارد شش سرعته دستی کمک می کند، و همچنین این واقعیت که موتور کوچکتر فقط با دیفرانسیل جلو عرضه می شود، باعث کاهش وزن و کاهش اصطکاک در مقایسه با مدل های 4×4 می شود.

قیمت و هزینه های رنو کولیوس 2018

استهلاک نو کولیوس 2018

هیچ کس تا به حال رنو نخریده است تا بتواند در زمان فروش مجدد در جنگ استهلاک پیروز شود، اما رنو کولیوس 2018 یک ماشین «روند» با حس و حال عالی است، بنابراین احتمالاً بهتر از برخی از همتایان خود خواهد بود. پس از سه سال و 30000 مایل، 40 درصد ارزش را حفظ کنید، و حتی ممکن است کمی بهتر عمل کنید – به خصوص اگر مشخصات پایین‌تری را انتخاب کنید.

کابین، طراحی و تکنولوژی رنو کولویس 2018

رنو کولیوس کفپوش و مهندسی اساسی خود را با نیسان X-Trail به اشتراک می گذارد. رنو سبک متمایز خود را دارد، با خطوط کشنده ای که می تواند هوای اسپرت را با حسی لوکس و ممتاز ترکیب کند. قسمت جلویی توسط یک الماس بزرگ رنو در مرکز یک جلو پنجره افقی کرومی با عرض کامل تسلط دارد. این جلو پنجره به چند چراغ جلوی LED بسیار امروزی متصل می‌ شود که در هر گوشه ماشین یک علامت روشنایی جسورانه به شکل C ارائه می‌ کند.

یک قطعه تریم کرومی در امتداد قسمت بالایی بال‌ های جلو، حس طراحی کلاه تاشو را ایجاد می‌ کند، در حالی که برآمدگی‌ های عضلانی روی چرخ‌ ها ظاهری درشت و چهارگوش به کولیوس می‌ دهد. در عقب دارای یک درب عقب با یک اسپویلر در بالای آن، و یک چراغ عقب عریض و تنظیم بازتابنده است که از اشکال جلو پنجره تقلید می کند. چرخ‌ های آلیاژی بزرگ و درشت قوس‌ ها را پر می‌ کنند، در حالی که قسمت پایینی درها دارای بخش‌ های «بالاتر» است که نور روز را در کناره‌ های بدنه منعکس می‌ کند تا بر ظاهر حجاری‌ شده تأکید کند.

در داخل، یکی از بهترین فضاهای داخلی را که رنو تا به حال ساخته است، می یابیم، با یک صفحه نمایش لمسی مرکزی که در بالای کنسول نصب شده است که تعداد دکمه ها و سوئیچ های مورد نیاز را کاهش می دهد.

دسته ابزار دیجیتال از Kadjar و Megane گرفته شده است، و فضایی به طور کلی لوکس با مقدار زیادی از پلاستیک های نرم لمسی، برجسته های کرومی و این حس که همه چیز به خوبی به هم متصل شده است، وجود دارد. همچنین مجهز به ویژگی‌ هایی مانند کنترل آب و هوای دو منطقه‌ای، روکش‌ های چرمی، نگهدارنده‌ های لیوان گرم‌کن و خنک‌کننده، به‌علاوه ورودی بدون کلید و چراغ‌ های جلوی خودکار است – مانند سیستم پارک هندزفری.

قابلیت اطمینان و ایمنی رنو کولیوس 2018

رنو کولیوس 2018 با اطمینان خاطر از رده بندی ایمنی تصادف 5 ستاره Euro NCAP ارائه می شود. امتیاز 90 درصد برای ایمنی سرنشینان بزرگسال، 79 درصد برای سرنشینان کودک، 62 درصد برای عابران پیاده و 75 درصد برای سیستم های کمکی ایمنی کسب شده است.

ویژگی‌ های ایمنی گنجانده شده یا موجود در Koleos – به غیر از کیسه هوای کامل – شامل هشدار نقطه کور، کمک شروع در سربالایی، ترمز اضطراری فعال، تشخیص علائم جاده و سیستم پارک هندزفری است.

قابلیت اطمینان و ایمنی رنو کولیوس 2018

منبع: autoexpress

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *