مشخصات رنو کولیوس 2014
پست شده در دسته‌بندی نشده

مشخصات رنو کولیوس 2014

بررسی مشخصات فنی رنو کولیوس 2014

رنو کولیوس به خاطر تفاوت کمی که با سایر خودرو های کلاس شاسی بلند های متوسط همیشه قابل تحسین بوده است. استعداد فرانسوی کولیوس همیشه جذاب بوده است، بنابراین رنو کولیوس 2014 و همچنین کاهش های جزئی قیمت، بهانه خوبی به ما داد تا درباره این SUV جذاب بیشتر بدانیم.

رنو کولیوس اولین بار در سال 2008 در بازارهای بین المللی معرفی شد و از آن زمان از نظر مکانیکی و ظاهری به روز شده است. طراحی از خودروی مفهومی رنو اگیوس گرفته شده است. کولیوس در سال 2011 در هند عرضه شد و مدل فیس لیفت شده آن در نمایشگاه خودروی 2014 رونمایی شد.

قیمت رنو کولیوس 2014

مدلی که در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم نسخه دیزلی جدید بوز بود که 37990 دلار قیمت دارد – هرچند که برند فرانسوی در حال حاضر این خودرو را با قیمت 36990 دلار در راه دور ارائه می کند.

این قیمت آن را کمتر از رقبای خودرو های دیزلی مانند مزدا CX-5 مکس اسپرت دیزلی (39470 دلار)، هوندا CR-V DTi-S (40590 دلار) قرار می دهد، اگرچه هر دوی این خودرو ها دارای سیستم چهار چرخ متحرک هستند. در واقع، کولیوس بوز تنها دیزلی با محرک جلو در بخش قیمتی خود است، اگرچه می توان آن را با سیستم چهارچرخ متحرک (40490 دلار) داشت.

رنو برای توجیه قیمت خود، تجهیزات زیادی را دریافت می کند که می تواند خریداران را پس از یک SUV مجهز اروپایی جذب کند (اگرچه Koleos در واقع در کره جنوبی ساخته شده است!)، از جمله سیستم استریوی Bose با شش بلندگو (از این رو نام مدل آن است. ) با اتصال USB و بلوتوث تلفن و پخش صدا، ناوبری ماهواره ای، کنترل آب و هوای دو منطقه ای، تنظیم برقی برای صندلی راننده، روکش چرمی صندلی و رینگ های آلیاژی 17 اینچی.

نمای بیرونی رنو کولیوس 2014

تغییرات ظاهری رنو کولیوس 2014 به اندازه رنو فلوئنس به روز شده، شدید نیست. سپر جلو برای پشتیبانی از جلو پنجره گسترده تر جدید ،بهینه شده است؛ که اکنون چراغ های جلو را به هم متصل می کند و سه لت کرومی را به عنوان یک لمس ممتاز دریافت می کند.

لوگوی رنو برای هویت برند برجسته و بزرگتر شده است. نمای جانبی با الگوی جدیدی از رینگ های آلیاژی به روز شده است و اکنون دو گزینه با الگو های مختلف دریافت می کنید. روکش محافظ جانبی دارای خط کروم اضافی در انتهای پایین است.

نمایه عقب دست نخورده باقی مانده است. شما با مدل به روز شده، رنگ قرمز افرای جدیدی دریافت می کنید که کاملاً پرانرژی به نظر می رسد. در مجموع، رنو کولیوس 2014 مرتب به نظر می رسد و نسبت های متعادلی دارد، اما آن ابعاد حجیم و بزرگ را که خریداران هندی ترجیح می دهند، ندارد.طراحی داشبورد ساده به نظر می رسد اما کابین جادار به نظر می رسد.

ورود در رنو کولیوس 2014 کاملا راحت است، لازم نیست داخل کابین بالا بروید. وقتی داخل ماشین هستید، احساس می‌ کنید که داخل یک ماشین معمولی نشسته‌ اید، هیچ برخورد خاصی با فضای داخلی که شما را فریب می‌ دهد وجود ندارد. با این حال، برخی از نکات درجه یک وجود دارد و کیفیت به نظر خوب می رسد، اما در این محدوده قیمت، انتظارات زیادی وجود دارد.

داشبورد طرح اولیه ای دارد اما رنگ دوگانه بژ و خاکستری تیره همیشه جواب می دهد. در بالای داشبورد یک بخش محافظت شده از صفحه نمایش وجود دارد که می توانست با اندازه بزرگتر نمایشگر انجام شود. سپس دریچه های AC دایره ای موثر با سیستم کنترل آب و هوای دو ناحیه ای هستند که بی عیب و نقص کار می کنند.

کابین ارگونومی خوبی ارائه می دهد و سیستم صوتی BOSE آکوستیک فوق العاده ای ایجاد می کند

کنسول وسط با دکمه‌ های زیاد کمی شلوغ به نظر می‌ رسد، اما اگر دقت کنید، استفاده از آن دکمه‌ ها و دستگیره‌ ها بسیار راحت است. دستگیره های کنترل تهویه مطبوع AC دارای صفحه نمایش دیجیتال بسیار زیبای رنج روور هستند. استفاده از کنسول چند رسانه ای آسان است و جفت کردن بلوتوث ساده است.

برای خرید لوازم یدکی رنو کولیوس می توانید از سایت رنو صفری اقدام کنید

فضای داخلی رنو کولیوس 2014

این دستگاه همچنین دارای پخش کننده سی دی، اتصال AUX و USB است و سیستم صوتی BOSE کیفیت موسیقی شگفت انگیزی را ارائه می دهد (5 بلندگو، ساب ووفر، آمپلی فایر، 2 توییتر). باس محکم است و آکوستیک شفاف است. به پایین‌ تر از کنسول مرکزی بروید و یک فندک، سوئیچ کنترل فرود در تپه، سوئیچ حالت 4WD، دکمه کروز کنترل، دکمه استارت/ایست و یک شیار مناسب برای قرار دادن کارت کلید پیدا خواهید کرد.

فرمان رنو کولیوس 2014 جمع و جور است و در دست گرفتن آن حس خوبی دارد. دکمه‌ های کروز کنترل روی چرخ قرار می‌ گیرند، در حالی که کنترل‌ های رسانه روی ستون، پشت فرمان نصب می‌ شوند. کنسول ابزار نسبتاً ابتدایی است. دارای غلاف های آنالوگ معمولی است و خواندن آن آسان است.

MID، اطلاعات لازم سفر و میانگین سوخت، مسافت پیموده شده فعلی، محدوده سوخت و غیره را نشان می دهد. جای پا پهن و راحت است و دارای یک پدال مرده است. جعبه دستکش بسیار بزرگ است و تعداد زیادی جای بطری و فضا های ذخیره برای راحتی در نظر گرفته شده است. مدل قبلی با صندلی راننده قابل تنظیم برقی عرضه شد، اکنون هر دو صندلی راننده و سرنشین جلو به صورت برقی قابل تنظیم هستند.

صندلی‌ های اطراف پشتیبان هستند و به‌ خوبی روکش شده‌ اند. ردیف دوم صندلی ها می تواند یک مسافر وسط را در خود جای دهد، زیرا قوز کف کوچک و صندلی ها پهن است. فضای پا مناسب است اما در این بخش بهترین نیست. سرنشینان عقب نیز دارای میزهای سینی تاشو هستند که در پشت صندلی‌ های جلو و دریچه‌های AC متصل به ستون B قرار دارند.

ما همچنین یک فضای ذخیره سازی مخفی در زیر تشک های ردیف دوم پیدا کردیم. یک گیت تقسیم برقی وجود دارد که به یک فضای ذخیره سازی بزرگ 450 لیتری باز می شود که دسترسی آسانی دارد. برخی از ویژگی های کلیدی عبارتند از دسترسی کلید هوشمند با دکمه شروع/ایست، چراغ های جلوی خودکار، برف پاک کن های حسگر باران و غیره.

عملکرد رنو کولیوس 2014

نیروبخش رنو کولیوس 2014 همان واحد دیزلی 2.0 لیتری dCi است، اما با افزایش قدرت خروجی 23 اسب بخار و گشتاور 40 نیوتن متر، که باعث می شود در مجموع قدرت 173 اسب بخار در 3750 RPM کمتر و 360 نیوتن متر گشتاور در 2000 دور در دقیقه این روغن سوز نیروی پیچش فوق العاده ای ایجاد می کند و بسیار قدرتمند است.

با این حال، فرد باید نقاط شیرینی را که در آن پاسخ قوی است، درک کند. توربولاگ عمیق در ابتدا تا 2000 دور در دقیقه وجود دارد، پس از آن غرغر شدید را می توان در محدوده میانی احساس کرد که همچنان تا محدوده بالا کشیده می شود، جایی که قدرت زیاد کم نمی شود. سطوح پالایش چشمگیر است و موتور تا خط قرمز 5000 دور در دقیقه به صافی ابریشم می چرخد.

موتور رنو کولیوس 2014

موتور 2.0 لیتری دیزلی رنو کولیوس 2014 با گزینه های 6 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک همراه است. خودروی آزمایشی ما با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک عرضه شد و یک گیربکس نسبتاً خواب آلود است. این واحد اتوماتیک به شما اجازه نمی دهد از کل محدوده دور لذت ببرید و ذهن خود را دارد، بنابراین باید مراقب ورودی دریچه گاز خود باشید تا به موقع جابجا شود.

شیفت‌ های دنده‌ های پایین رنو کولیوس 2014تاخیر دارند و همراه با توربولاگ اولیه، رانندگی در ترافیک و بالا رفتن از تپه‌ های شیب‌دار مشکل است. برای استخراج بیشتر این موتور، به حالت دستی بروید تا بتوانید موتور را در محدوده متوسط برای سبقت گرفتن از بزرگراه و سفالگری در اطراف شهر نگه دارید. مشعل روغن تصفیه شده و به صورت نرمی از RPM بالا می رود.

رنو کولیوس 2014 در سرعت 100 کیلومتر در ساعت در دنده 6، موتور در 1900 RPM احساس آرامش می کند. رنو کولیوس برای رسیدن به سرعت 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 11.9 ثانیه طول می کشد و مسافت پیموده شده سوخت ادعایی 14.56 کیلومتر در لیتر (بهتر از مدل قبلی) دارد، اما در شرایط واقعی می توانید انتظار مسافت پیموده شده 10 کیلومتر در لیتر را داشته باشید.

رنو کولیوس 2014 دارای قفل دیفرانسیل و سیستم 4WD اتوماتیک است که افت کشش را تشخیص می دهد و از 2WD به 4WD تغییر می کند. فاصله زمین برای مقابله با جلسه آفرود ملایم ما کافی بود. رنو کولیوس تنها با 4×4 AT در نسخه قبلی موجود بود، اما مدل به روز شده با 4×4 MT (که سرگرم کننده تر و پاسخگوتر است) و 4×2 MT نیز عرضه می شود.سیستم چهار چرخ محرک بدون نقص در رنو کولئوس کار می کند

موتور رنو کولیوس 2014

رانندگی رنو کولیوس 2014

رنو توانسته تعادلی شیرین در سواری و هندلینگ با رنو کولیوس 2014 ایجاد کند. نسبت به داستر در سرعت های آهسته احساس می شود که فنر آن کمی سفت است، اما با افزایش سرعت، سواری صاف می شود. موج‌ها را به راحتی رد می‌کند و حتی چاله‌ های بزرگ فقط با ضربات خفیف نفوذ می‌کنند.

هندلینگ پر جنب و جوش است و خطی که خودرو در آن می چرخد قابل پیش بینی است. در بزرگراه، رنو کولیوس 2014 با پایداری مطمئن در سرعت های بالا به آسفالت چسبیده باقی می ماند.

برنامه پایداری الکترونیکی (ESP) در رنو کولیوس 2014 خروجی در دسترس نبود.2014 Koleos جدید آن را دارد و اکنون می‌توانید SUV را بدون نگرانی از دست دادن کنترل خود، به محدودیت‌ های خود برسانید. در ابتدا سبک است و با افزایش سرعت وزن آن منظم است.وزن رنو کولیوس 2014 ،1794 کیلوگرم است و با احساس مثبت پدال ترمز سرعت را به راحتی کاهش می دهد.

ایمنی رنو کولیوس 2014

Euro NCAP تست تصادف رنو کولیوس 2014 را انجام داده است و این شاسی بلند رتبه پنج ستاره چشمگیر را در برنامه ارزیابی کسب کرده است. ویژگی های ایمنی ارائه شده در رنو کولیوس شامل برنامه پایداری الکترونیکی (ESP)، کمک به حرکت در سربالایی (HSA)، کنترل سرازیری (HDC)، ABS، EBD و شش ایربگ است. متأسفانه، تنها دو کیسه هوا در نسخه پایه 4×2 Koleos ارائه می شود و حتی ESP، HSA و HDC نیز وجود ندارد.

آیا رنو کولیوس 2014 بخریم؟

رنو کولیوس 2014 یک SUV هوشمند از نظر ظاهر، تجهیزات، ایمنی و تناسب است. این خودرو قابلیت‌ های آفرود مناسبی دارد و دینامیک بالغ آن را به یک SUV راننده پسند تبدیل می‌ کند. مشعل روغن 2.0 لیتری واحد قدرتمندی است، اما گیربکس اتوماتیک بی‌ حال و بی‌ حالی آن یک افتضاح است و بهترین لذت را با گیربکس دستی دارد.

با توجه به رقابتی که باید با آن روبرو شود، خریداران هندی انتظار فضای بیشتر، ابعاد بزرگتر و فضای داخلی مجلل را دارند. اما اینطور نیست، امروزه خریداران به دنبال یک نشان آلمانی براق ممتاز هستند که به راحتی با این قیمت در دسترس است. با این حال، اگر شما از آن دسته خریدارانی هستید که به جنبه های ذکر شده اهمیتی نمی دهند، رنو کولیوس 2014 ارزش بررسی دارد.

مشخصات کلی رنو کولیوس 2014

  • موتور: 1995 سی سی، 4 سیلندر
  • قدرت: 173 اسب بخار @ 3750 RPM
  • گشتاور: 360 نیوتن متر @ 2000 RPM
  • گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک
  •  مصرف سوخت: 10 کیلومتر در لیتر (شهر)، 12 کیلومتر در لیتر (بزرگراه)
  •  نوع سوخت: دیزلی
  •  سیستم تعلیق: مک فرسون استراتز (جلو)، چند بازو (عقب)
  •  لاستیک: 225/60/17
  •  ترمزها: دیسک تهویه شده (جلو)، دیسک جامد (عقب)
  •  ایمنی: ایموبلایزر، 6 ایربگ، ABS، EBD، برنامه پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، کمک به حرکت در سربالایی، کنترل سرازیری،

ابعاد رنو کولیوس 2014

  • طول کلی x عرض x ارتفاع: 4520 میلی متر X 2120 میلی متر x 1710 میلی متر
  •  فاصله بین دو محور: 2690 میلی متر
  •  فاصله از زمین: 206 میلی متر
  •  حجم صندوق عقب: 450 لیتر
  •  ظرفیت مخزن سوخت: 65 لیتر
  •  شعاع گردش: 5.8 متر

مشخصات کلی رنو کولیوس 2014

منبع: motorbeam

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *