رنو ساندرو استپ وی
پست شده در دسته‌بندی نشده

مشخصات رنو ساندرو استپ وی

آیا رنو ساندرو استپ وی ماشین خوبی است؟

رنو ساندرو استپ‌ وی یک خودروی شهری پرطرفدار است که جایگزینی مقرون‌ به‌ صرفه برای خودروهایی مانند فورد فیستا اکتیو و سیتروئن C3 ایرکراس است. Sandero Stepway ارتفاع سواری را افزایش می‌ دهد، مقداری روکش پلاستیکی در امتداد قوس چرخ‌ ها قرار داده شده و یک جفت ریل سقفی که در بالا پیچ شده‌اند.

آیا رنو ساندرو استپ وی ماشین خوبی است؟

از منظر سبک، اضافات پلاستیکی مختلف باعث می‌ شود رنو ساندرو استپ‌ وی ارزان‌ تر از آنچه هست به نظر برسد. ارتفاع سواری بالا ، به راحتی کمک می کند و ریل های سقف یک لمس مفید هستند، اما بقیه تغییرات بصری فقط کمی زمخت به نظر می رسند.

هنگامی که سوار رنو ساندرو استپ وی شدید، تغییرات بیشتری را در اینجا نیز خواهید دید. وضعیت صندلی کمی بالاتر تنظیم شده است و تکیه‌ گاه‌ ها دارای نشان «Stepway» هستند. برجستگی ها و دوخت های نارنجی به همراه تزئینات داشبورد پارچه ای نیز به چشم می خورد.

همه اینها به خوبی در رنو ساندرو استپ وی ساخته شده است، و اینطور نیست که یکی از ارزان‌ ترین خودرو هایی باشد که می‌توانید بخرید – اگرچه فراوانی پلاستیک سخت زیبایی را تا حدودی از بین می‌ برد. صندلی نیز بسیار راحت است و تنظیمات خوبی در فرمان وجود دارد. با این حال، هیچ تنظیم الکتریکی در اینجا پیدا نخواهید کرد، که جای تعجب نیست.

فضای داخلی رنو ساندرو استپ وی

فضای ردیف عقب رنو ساندرو استپ وی مناسب است. بزرگسالان متوجه خواهند شد که فضای مناسبی برای سر و پا برای خودرویی به این کوچکی وجود دارد، هرچند که شما یک حالت شانه به شانه دنج خواهید داشت و سه تا صندلی در عقب قرار می گیرند. این یک ماشین با این اندازه است و به طور قابل توجهی بهتر از ماشین های شهری بسیار کوچکتر است که معمولاً با این قیمت پیدا می کنید.

رنو ساندرو استپ وی با 328 لیتر در مقایسه با 292 لیتر، فورد فیستا اکتیو را در بخش فضای صندوق بار شرمنده می کند. به لطف کف قابل تنظیم که می تواند تا حد زیادی لبه چکمه را از بین ببرد، استفاده از آن نیز آسان است.

سیستم اطلاعات و سرگرمی رنو ساندرو استپ وی

اگر سیستم اطلاعات و سرگرمی می‌ خواهید، باید به سراغ خودرویی با تریم Comfort یا Prestige بروید. صفحه نمایش 8.0 اینچی بسیار ابتدایی است اما عملکرد خوبی دارد و از Apple CarPlay و Android Auto به صورت بی سیم پشتیبانی می کند. یک نگهدارنده تلفن داخلی نیز دریافت می‌ کنید که بسیار مفید است، اگرچه اگر تلفن شما بزرگ باشد احتمالاً دید را کمی مسدود می‌کند. چیز مهمی نیست اما قابل توجه است.

موتور و سرعت رنو ساندرو استپ وی

شما می توانید سه موتور سه سیلندر توربوشارژ را انتخاب کنید که همگی 1.0 لیتری ظرفیت دارند. خروجی های 65 اسب بخار و 90 اسب بخار برای مدل های بنزینی وجود دارد، با نسخه دو سوختی 100 اسب بخاری که با LPG و همچنین بنزین کار می کند.

خودروی 90 اسب بخاری بهترین گزینه است. همه آنها بسیار تنبل هستند – حتی اگر می خواهید سرعت را احساس کنید بهتر است با دوچرخه از آن سبقت بگیرید – اما زندگی با ماشین 90 اسب بخاری راحت تر است و گزینه LPG فقط در صورتی ارزشش را دارد که مرده زندگی کنید.

رنو ساندرو استپ وی با وجود اینکه قرار است شبیه یک SUV خشن و آماده به نظر برسد،اما هنوز هم آرام به نظر می رسد. فرمان سبک باعث می‌ شود که آن را به راحتی در اطراف بچرخانید و پارک کنید، به‌علاوه دید از جلو خوب است، بنابراین می‌ توانید نسبتاً آسان به نقاط تنگ فشار بیاورید – اگرچه نمای پشتی عالی نیست، بنابراین ممکن است ارزش داشته باشد رفتن به سراغ ماشینی با دوربین دید عقب.

سیستم تعلیق نرم (حتی نرم‌ تر از ساندرو معمولی) هستند و باعث می‌ شوند که شما بتوانید به راحتی از دست‌ انداز ها و چاله‌ ها عبور کنید، بنابراین شما خود را در حال تنش و تصادف نمی‌ بینید. برای چیزی به این ارزانی واقعاً چشمگیر است – تا زمانی که برای سبقت گرفتن به باد خفیف دنباله دار در بزرگراه ها متکی باشید.

عملکرد و راحتی رانندگی رنو ساندرو استپ وی

عملکرد و راحتی رانندگی رنو ساندرو استپ وی

در شهر
ترکیب موتور و خودرو برای وسیله نقلیه ای که بیشتر وقت خود را در شهر می گذراند واقعاً خوب عمل می کند، این دقیقا همام چیزی است که از رنو ساندرو استپ وی انتظار دارید. این موتور مشتاق ترین نیست، اما این کار خود را انجام می دهد و مصرف سوخت خوبی را در سیکل ترکیبی بر می گرداند.

رنو ساندرو استپ وی دارای یک خط سقف نسبتا کم عمق است، به این معنی که دید از پنجره پشتی خوب است، اما کمی محدود است. در قسمت‌ های دیگر، خارج از کناره‌ ها و جلوی خودرو، فضای شیشه‌ ای فراوانی وجود دارد، با ستون‌ های نسبتا باریک که دید بسیار خوبی را از پشت فرمان تضمین می‌ کند. ارتفاع سواری افزایش یافته همچنین به دید و آگاهی فضایی به عابران پیاده و سایر کاربران جاده کمک می کند.

فرمان تیزترین نیست، اما برای رانندگی در شهر مناسب است، جایی که رانندگان با سرعت نسبتاً کمتری کار می کنند. دایره چرخش با خودرو های مشابه همتراز است، که به هنگام حرکت در پیچ‌ ها یا فضاهای تنگ و همچنین دوربرگردان‌ های کوچک کمک می‌ کند.

در همین حال، سیستم تعلیق به اندازه‌ ای انعطاف‌پذیر است که ضربه‌ های ناشی از هرگونه دست‌ اندازی در جاده یا چاله‌ ها را از بین می‌ برد. هنگامی که با آنها روبرو می شوید، دقیقاً زمزمه آرام نیست، اما هیچ صدای تصادفی نیز وجود ندارد.

  • در بزرگراه

جای تعجب نیست که رنو ساندرو استپ وی قوی ترین رقیب برای سفر های طولانی مدت نیست. صدای موتور قابل توجه است، در حالی که صدای باد و لاستیک نیز وجود دارد. بخشی از این امر به این واقعیت مربوط می شود که در مورد کاهش صدا در کابین صرفه جویی در هزینه انجام شده است، اما همچنین یک موتور 1.0 لیتری زمانی که در سرعت های بالاتر به حد مجاز می رسد همیشه صدای خود را به گوش می رساند.

مانورهای سبقت سریع به دلیل کمبود قدرت موتور آسان نیست، به علاوه هر شیب می تواند برای موتور کوچک کمی چالش برانگیز باشد.

  • در جاده ای پر پیچ و خم

گیربکس دستی ممکن است برای کسانی که می‌ خواهند با جاده‌ های B رقابت کنند جذاب به نظر برسد، اما تعویض دنده ها نرم‌ نیستند و حفظ سرعت در محدوده مورد نظر می‌ تواند کمی سخت باشد.

در حالی که این خودرو سرگرم‌ کننده‌ ترین خودرو در نوع خود نیست – چیزی مانند فیستا اکتیو در موارد پیچیده‌ تر سرگرم‌ کننده‌ تر است – دینامیک داچیا نیز بد نیست. فرمان، با وجود سبک بودن، حس کافی در آن دارد تا در پیچ ها کمی اعتماد به نفس ایجاد کند و چسبندگی مناسبی در لاستیک ها وجود دارد. کیفیت سواری در سرعت های بالاتر نیز کمک می کند، زیرا – مانند محیط شهری – هر گونه دست انداز در جاده به راحتی برطرف می شود.

فرمان و راحتی سرنشینان در رنو ساندرو استپ وی

راحت بودن در جلوی رنو ساندرو استپ وی برای رانندگان یا سرنشینان جلو نباید مشکلی ایجاد کند زیرا حرکت بسیار خوبی به جلو و عقب و همچنین بالا و پایین وجود دارد. همه این کارها به صورت دستی انجام می شود – در یک ماشین زیر 18000 پوند نمی توان انتظار زیادی داشت – اما حرکت نرم است و دسترسی به اهرم ها آسان است.

فضای ذخیره‌ سازی کافی در داخل کابین وجود دارد. برخی از خودرو ها دارای دسته مرکزی نیستند که فضای کمی از افراد را برای قرار دادن تلفن، کلید، شیرینی یا هر چیز دیگری که ممکن است دوست دارند را از بین ببرد. یک ناحیه نسبتاً کم عمق در جلوی دسته دنده وجود دارد و هیچ گونه ابزار ضد لغزشی ندارد، به این معنی که هر چیزی در آنجا روی پلاستیک سخت می چرخد.

جعبه دستکش به اندازه کافی مناسب است، چند جا لیوانی و سطل های ذخیره سازی در درها وجود دارد. به طور کلی این یک چیدمان مناسب با مقدار شگفت انگیز راحتی است که همیشه یک امتیاز است!

شما می توانید لوازم یدکی رنو ساندرو را از فروشگاه صفری با کیفیت عالی و قیمت مناسب خریداری کنید

فضا در صندلی های عقب رنو ساندرو استپ وی

فضای زیادی در رنو ساندرو استپ وی برای سر و پا برای سرنشینان عقب وجود دارد – مطمئناً بیشتر از امثال فیات 500 و هیوندای i10. صندلی وسط بسیار خوب است، حتی مسافران قد بلندتر نیز نباید پاهایشان را بیش از حد توسط تونل انتقال که از مرکز خودرو می گذرد، مسدود کند، زیرا نسبتاً کوچک است.

برای صندلی‌ های کودک نکات ISOFIX وجود دارد و از آنجایی که فضای عقب وجود دارد، نصب انواع صندلی‌ها از جمله صندلی‌ های کودک رو به عقب که در سایر خودروهای کوچک می‌تواند کمی مشکل باشد، آسان است.

از نظر کاربردی، هیچ درگاه USB یا چیزی شبیه به آن وجود ندارد، اما پشتی صندلی‌ های جلو جیب‌ هایی برای کتاب، مجلات، تبلت‌ ها یا نقشه‌ ها ارائه می‌ دهد.

صندلی‌های عقب تاشو تقسیم‌ بندی شده در هر Stepway به غیر از مدل پایه وجود دارد، در حالی که یک کف صندوق عقب متحرک است که بسته به نحوه استفاده از چکمه، می‌تواند فضای بیشتری ایجاد کند یا سطح لبه صندوق عقب را افزایش دهد.

لوازم جانبی رنو ساندرو استپ وی

سبک داخلی، اطلاعات سرگرمی و لوازم جانبی رنو ساندرو استپ وی

برای خودرویی که بر اساس محدوده فعلی قیمت خودرو ارزان است، رنو ساندرو استپ وی دارای یک فضای داخلی مناسب با قابلیت مشخص کردن برخی از لمس‌ های زیبای کرومی برای شکستن قطعات پلاستیکی در اطراف کابین است. اینها شامل صفحه های گرمایش – هیچ یک از آن عملکرد های آزاردهنده صفحه لمسی برای گرم یا خنک نگه داشتن شما – و همچنین روی درها هستند. با این حال، برخی از آن‌ ها هزینه دارند، اما مدل‌ های سطح پایه کمی ضعیفتر به نظر می‌رسند.

یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی معمولی وجود دارد که در همه به غیر از سطح ابتدایی Stepway موجود است. باز هم، همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، نسبتاً ابتدایی است، اما این تقریباً برای برخی از افرادی که ممکن است به نوع پیچیده‌ تر تنظیم مدرن عادت نداشته باشند، یک موهبت خواهد بود. یا برای آن دسته از افرادی که می خواهند عملکردهای ساده ای از ماشین خود داشته باشند و دکمه های کمتری برای فشار دادن داشته باشند یا مراحل انجام کار را طی کنند.

به عنوان مثال، شش گزینه وجود دارد: رادیو؛ رسانه ها؛ تلفن؛ وسیله نقلیه؛ یکپارچه سازی nav و گوشی هوشمند هر یک از آن گزینه ها را بزنید و به جایی که باید باشید می رسید – واقعاً به همین راحتی است. همچنین پاسخگو است، چیزی که مورد استقبال بسیاری از سیستم‌ های پیچیده‌ تر در خودرو های گران‌تر قرار می‌ گیرد.

همانطور که ممکن است در رنو انتظار داشته باشید، کنترل های صوتی روی یک ساقه پشت فرمان وجود دارد. همچنین عملکرد اضافی روی فرمان وجود دارد که دارای دکمه های زیادی است که هم صفحه نمایش مرکزی و هم نمایشگر راننده را کنترل می کند.

مورد دوم دوباره آن را ساده نگه می دارد، با دو صفحه آنالوگ برای سرعت و دور موتور و یک صفحه دیجیتال که داده هایی مانند فشار باد لاستیک، اقتصاد و کانال رادیویی را نشان می دهد.

MPG و سوخت رنو ساندرو استپ وی

ممکن است گفتن یک چیز بدیهی به نظر برسد، اما رانندگانی که یک رنو ساندرو استپ وی می خرند چندان علاقه ای به عملکرد ندارند. تنها یک انتخاب موتور وجود دارد – یک واحد بنزینی 1.0 لیتری با 91 اسب بخار. با این حال، در همه به جز مدل پایه (فقط دستی) گزینه گیربکس دستی یا اتوماتیک (CVT) وجود دارد که گیربکس دومی کندتر از دستی است. شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت را می توان در 12 ثانیه صاف در پشت فرمان استپ وی دستی کامل کرد، در حالی که تست مشابه در اتوماتیک 14.2 ثانیه طول می کشد.

این خودرو همچنین از سوخت بیشتری استفاده می‌ کند – رنو ساندرو استپ وی دستی رقم اقتصادی رسمی 50 مایل بر کیلوگرم را ثبت می‌ کند، در حالی که در خودرو، رانندگان به بهترین سرعت 46 مایل در هر کیلوگرم نگاه می‌ کنند. در همین حال انتشار CO2 برای این دو مدل 127 گرم در کیلومتر (دستی) و 140 گرم در کیلومتر (خودکار) محاسبه شده است. هر چند هزینه مالیات جاده برای سال اول مناسب است.

ایمنی و امنیت رنو ساندرو استپ وی

ساندرو استپ‌ وی قبلی امتیاز چهار ستاره را از Euro NCAP دریافت کرد، اما مدل جدیدتر – به دلیل تغییرات در استاندارد های آزمایشی – فقط دو ستاره را کسب کرد. ایمنی سرنشینان بزرگسال و سرنشینان کودک به ترتیب 70% و 72% امتیاز گرفتند، در حالی که سایر رده‌ها جایی هستند که داچیا واقعاً آسیب دیده است. حفاظت از کاربران آسیب‌پذیر جاده تنها 41 درصد رتبه‌بندی شده است، در حالی که فناوری کمک ایمنی با 42 درصد بسیار بهتر رتبه‌بندی نشده است.

در حالی که خودرو به مقدار قابل قبولی کیسه هوای جلو و جانبی (بدون کیسه هوای مرکزی) و پیش کشنده مجهز است، سایر سیستم های ایمنی فاقد آن هستند. هیچ فناوری ترمز اضطراری مستقلی به غیر از خودرو به ماشین وجود ندارد، هیچ دانش فنی کمکی برای حفظ خطوط در داخل هواپیما وجود ندارد.

ایمنی و امنیت رنو ساندرو استپ وی

منبع : carwow

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *